Smæk for skillingen - 3870 ?
Fra : Jakob M

Dato : 03-10-08 20:44

Jeg skal have nyt grafikkort, det går ikke hurtigt nok med mit 7600GT. Jeg
er på udkig efter noget væsentligt hurtigere uden at det koster alverden. Da
jeg samtidig hader støj er passiv køling en rar ting, men ikke et must. Jeg
har kig på et Sapphire RADEON HD 3870 Ultimate Edition.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428616&searchArea=&Soegeord=

Er der andre kort jeg bare skal kigge på i samme prisleje ?.

Mvh
Jakob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-10-08 21:37

Jakob M wrote:

> Er der andre kort jeg bare skal kigge på i samme prisleje ?.

GF 8800GT med 512MiB RAM. Det er nemlig stadig "most bang for the buck".

Alternativt GF 9800GT - det er samme arkitektur, blot skrumpet 20%.

Jesper Poulsen

Fra : Jakob M

Dato : 05-10-08 10:22

> GF 8800GT med 512MiB RAM. Det er nemlig stadig "most bang for the buck".
>
> Alternativt GF 9800GT - det er samme arkitektur, blot skrumpet 20%.

Så vidt jeg kan se er 8800GT/9800GT kun en anelse hurtigere end 3870, med en
vis spredning.
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,794.html?prod%5B2074%5D=on&prod%5B2121%5D=on&prod%5B2105%5D=on

8800GT/9800GT koster mere, specielt hvis jeg vil have passiv køling. Så jeg
hælder nu stadigvæk til Sapphire RADEON HD 3870 Ultimate Edition til 932
inkl. forsendelse.

Mvh
Jakob