Drikke vand eller cofeinfri kaffe?
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-10-08 08:11

Det anbefales altid, når man er på slankekur, at man skal drikke maget vand.
2 liter om dagen, mener de f.eks. hos De Danske Vægtkonsulenter. Men hvis
man drikker kofeinfri kaffe, er det så ikke det samme som at drikke vand,
altså rent "slankemæssigt"? Min påstand er, at det er aldeles uskadeligt at
drikke kofeinfri kaffe, og at det har præcis den samme "slankende virkning"
som almindeligt postevand. Det at vandet er varmt, gør det ikke ringere.

Hvad mener du?

v.h.
Jakob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-08 18:38

> [...]
> uskadeligt at drikke kofeinfri kaffe, og at det har præcis den samme
> "slankende virkning" som almindeligt postevand. Det at vandet er varmt,

Nok at der er stor forskel. Enhver fødevare vil jo sætte lever og nyrer på
arbejde, mens vand ikke gør - det er tvært i mod med til at rense og skylle.
Men det er et gætteri ud fra hvordan jeg selv reagerer på forskellige ting.
Vand er bare anderledes.

Mvh Maria

Fra : Jakob Munck

Dato : 03-10-08 18:45

> [...]
> skylle. Men det er et gætteri ud fra hvordan jeg selv reagerer på
> forskellige ting. Vand er bare anderledes.

Men dette vand bliver vel - objektivt set - ikke ringere af, at det er
varmet op og at der er puttet noget uskadeligt smagsstof i det. Eller hvad?

v.h.
Jakob

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-08 20:13

> Men dette vand bliver vel - objektivt set - ikke ringere af, at det er
> varmet op og at der er puttet noget uskadeligt smagsstof i det. Eller
> hvad?

Te er jo også et uskadeligt smagsstof, der dog har ret stor indvirkning på
ens krop afhængig af hvad teen er lavet af. Kaffe består jo af et utal af
stoffer, hvor koffein så er fjernet. Det gør det efter min bedste
overbevisning ikke kaffe til en neutral drik som vand.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-08 08:31

Maria Frederiksen skrev den 03-10-2008 21:12:

> [...]
> stoffer, hvor koffein så er fjernet. Det gør det efter min bedste
> overbevisning ikke kaffe til en neutral drik som vand.

ganske enig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-08 20:11

Jakob Munck wrote:
Maria:

> Men dette vand bliver vel - objektivt set - ikke ringere af, at det er
> varmet op og at der er puttet noget uskadeligt smagsstof i det. Eller hvad?

Ikke medmindre det sætter din lever og/eller ny på arbejde. Spørgsmålet
er udelukkende om koffeinfri kaffe gør det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org