Opdatering af listbox efter extern program~
Fra : Henning Madsen

Dato : 02-10-08 13:33

Hejsa, som så mange andre har jeg lige et problem jeg ikke kan få til at
virke i delphi 7

På en formular har jeg en knappe (Button3) (se herunder.)

begin
Shellexecute(handle,'open','iexplore.Exe','',nil,sw_shownormal);
FraNettetTilListBox2; //---------------->
end;

Når denne procedure bliver kørt, åbner den en internet explore, i denne
browser, surfer jeg lidt rundt, finder et billede som jeg så kopeir ned i en
mappe på min harddisk.

Når så jeg lukker min internet explore, vil jeg gerne at
FraNettetTilListBox2 bliver kørt, denne procedure, opdater indholdet i en
listbox, men fil navnene fra det biblotekt hvor jeg har lagt billederne fra
browserne ind.

Det virker sådan set fint, hvis jeg køre FraNettetTilListBox2 fra en knap
jeg selv trykker på, men virker ikke når det bliver kaldt fra overstående
procedure..

Er der nogle der kan hjælpe mig vidre, har på fornemmelsen at den der
shellexecute ikke helt virker som jeg ønsker det, har i et forslag til
hvordan den skal / kan se ud.

Er meningen at listboxen skal opdater automatisk, når jeg afslutter
internetexplore. Og komme tilbage til programmet.
MVH
Henning

Fra : willowcroft@sol.dk

Dato : 04-10-08 12:17

Problemet er måske at FraNettetTilListBox2 bliver kaldt med det samme
da shellexecute returnere med det samme. Ser ud til at du ønsker at
FraNettetTilListBox2 først bliver kaldt når ie lukker. Se evt.
http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=93 . Dit program
vi muligvis virke frossen hvis det ikke gøres i en tråd.

Men jeg kan tage fejl… (er dog let at afprøve ved at sætte debug break
på begge linjer).