Mail gennem telelet.dk
Fra : Kim

Dato : 02-10-08 18:45

Min mail har været nede et stykke tid selvom
intet var ændret. Gik ind på
https://dinkonto.dk/filer/data/Detaljeret_vejledning-data.pdf
og fulgte hvad der stod men den melder stadig: fejl
jeg kan ikke modtage mails.

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'kim@xxxxx.dk',
Server: 'mail.telelet.dk',
Protokol: SMTP, Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061,
Fejlnummer: 0x800CCC0E

Nåe ja skiftede lige til port nr fra fra port 25 til port 587,
da jeg fik at vide fra mit webhotel's support at den normale
port 25 måske er blokeret for private hos en række udbydere, '
for at forhindre spam.

De svar jeg får fra deres support kan ikke bruges (endnu).
Godt man har sin pålidlige gmail

Andre der ikke kan modtage mails gennem telelet's milserver ?

Mvh Kim
x-fut til dk.edb.internet.software.mail.outlook-express

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-10-08 21:46

"Kim" <no@way.se> wrote in news:48e508f1$0$90269$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Mvh Kim
> x-fut til dk.edb.internet.software.mail.outlook-express

Hej Kim

Din indgående mailserver (POP3 / IMAP) har du vel sat til dit webhotel,
mens din udgående mailserver (SMTP) skal sættes til "mail.telelet.dk".
Mig bekendt skal du ikke ændre portnummeret på den udgående mailserver
(SMTP) hos Telelet, men bare lade den være den normale port 25.
Port 587 bruges typisk hvis du skal sende via en SMTP server hos en anden
udbyder end din igen.

Hvi du fortsat har problemer, vil jeg anbefale dig at kontakte deres
kundeservice.

mvh
Lars Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-08 22:02

Kim skrev:

> Nåe ja skiftede lige til port nr fra fra port 25 til port 587,

Har du skiftet porten på den indgående mailserver?

--
Bertel

Fra : Kim

Dato : 03-10-08 17:05

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i
> Har du skiftet porten på den indgående mailserver?

Har fået det til at virker.
smtp port skulle være 25..
tak for hjælpen.

Mvh Kim