Ny scam?
Fra : Rado

Dato : 01-10-08 14:13

Er det en ny scam det her? De er blever kreative på det sidste, har
jeg bemærket - den gamle med at få indsat x millioner $ på ens konto
er nok ved at være lidt for kendt afterhånden. Jeg gætter på at i det
her tilfælde skal man lige betale et pænt lånegebyr der selvfølgelig
lige skal overføres til udlånerens konto, før man kan få lånet
udbetalt.

Good Day Sir/Madam

I Mr. Adams Smith as a certified private lender give out loan
information’s of proceeding to only serious and interested
persons of 18 years and above with loan amount ranging from
5000 to 100,000,000 at 4% interest rate with no or poor
credit score depending on the amount you state and currency
and how long you said you can repay back for more
information’s of loan proceeding contact me at email address
(financial_assistance1949gfi@hotmail.com) or call
+2348077538724

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 01-10-08 15:03

Rado wrote:
> [...]
> and how long you said you can repay back for more
> information’s of loan proceeding contact me at email address

Gammel Scam, har kørt i Spam-mails de sidste ca. 5 år og i den
fysiske verden så længe at det omtales i både Bibelen og
Koranen.

Det kaldes en lånehaj og der findes mindst 4 tricks:

A) Du får svar at du ikke lige kan få det nævnte lån, men dog
et andet til en højere rente/gebyr.

B) Der står med småt at du udover de 4% i rente skal betale
gebyrer som gør at renten i virkeligheden er meget mere.
Eller også er det 4% pr. uge i stedet for 4% pr. år.

C) Der er nogle klausuler i lånet så hvis du ikke betaler
dine afdrag og rente på en eller anden besværlig måde som
før eller siden kikser (f.eks. hver dag inden kl. 12:00 og
aldrig dagen i forvejen), så ryger der "Strafrenter" på som
pludselig koster 4% pr. dag i stedet for 4% pr. år.

D) Der er et ekspeditionsgebyr og du får aldrig et lån.

Men der er mange onde tricks i den branche.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Rado

Dato : 08-10-08 15:39

On Wed, 01 Oct 2008 16:02:49 +0200, Jakob Bøhm <jb@danware.dk> wrote:

>Gammel Scam, har kørt i Spam-mails de sidste ca. 5 år og i den
>fysiske verden så længe at det omtales i både Bibelen og
>Koranen.

OK, tak. Beklager iøvrigt at den røg i den forkerte gruppe, skulle
have været sendt til dk.forbruger...