Dykning på Yucatan halvøen
Fra : Skipper

Dato : 01-10-08 02:47

Er der nogen herinde der har information om dykning og erfaring med
dykkercentre i området ud for øen Cozumel. Er der nogen der har stiftet
bekendskab med www.cancundiving.net ???

Min chef skal med familien på rejse i december måned og vil gerne kigge
lidt nærmere på at tage et Padi OW-certifikat der

Fra : Ole Dreyer

Dato : 01-10-08 04:24

On 1 Okt., 03:46, Skipper <do...@dolan.dk> wrote:
> [...]
>
> Min chef skal med familien på rejse i december måned og vil gerne kigge
> lidt nærmere på at tage et Padi OW-certifikat der

Jeg har dykket længere sydpå, fra Cancun, Play Del Carmen. Fin
dykning, skønt vand. Der er en del strøm, masser af liv. men IKKE
Rødehavet. Lidt lavere, lidt færre hårde flotte koraler osv. Men fint
til kursus - besmtet. kender ikke centeret (linket virker ikke
iøvrigt), men der er millioner af dem.

Hvis han - eller andre er mere erfarne end begyndere, så snyd ikke jer
selv for at dykke i Cenotes (grotter med Ferskvand til 12 m). En
utrolig, og helt anderledes dykkeoplevelse (se Dyk rejse special -
eller mine fotos her http://picasaweb.google.com/oledenmark/20070723Mexico#
) Men området er et turist helvede. mange anbefalede Tulum området
istedet, som værende mere fredeligt.

Ole

Fra : Ole Dreyer

Dato : 01-10-08 04:26

> [...]
>
> Min chef skal med familien på rejse i december måned og vil gerne kigge
> lidt nærmere på at tage et Padi OW-certifikat der

UPS glemte at anbefale tur til ISLA HOLBOX, lidt nord for Cancun, når
der hvalhajer deroppe (det ser man når man er i Cancun/osv). Det er
dyrt, men der er garanti for atsnorkle med dem, og jeg fik også en
masse mantas, og så delfiner fra overfladen. Desværre kun snorkel.

Ole

Fra : Happy Diver

Dato : 03-10-08 06:58

Skipper <dolan@dolan.dk> skrev:
>Er der nogen herinde der har
> [...]

Der er så mange dykkercentre ud for Cozumel du tror det er løgn.
Der er ingen grund til at booke hjemmefra eller lave andre
videre planer. Man kan sejle til Cozumel fra Playa og både
Cozumel og playa har ca. et dykkercenter hver 100 meter.
Hvis du har muligheden vil jeg foreslå dig at tage certifikatet
og dykkene på Cozumel. Der er væsentligt flottere end i Playa.
Men generelt er afstandene Playa-Cancun-Cozumel mindre end en
times transport.

ps. Jeg mener hvalhajerne er smuttet her i september så der er
nok ikke ture arangeret til Holbox, men det ved de i
dykkercentrene.

Fra : Skipper

Dato : 03-10-08 21:30

Happy Diver (slet KMRLI) skrev:

> [...]
>
> ps. Jeg mener hvalhajerne er smuttet her i september så der er
> nok ikke ture arangeret til Holbox, men det ved de i

1000 Tak for svarene. Jo, jeg har bemærket at der er rigtig mange på
Cozumel. Har I evt. kendskab til nogle af dem ??????

Fra : Happy Diver

Dato : 08-10-08 20:40

> [...]
>>
>1000 Tak for svarene. Jo, jeg har bemærket at der
er rigtig mange på
>Cozumel. Har I evt. kendskab til nogle af dem ??????

Jeg har dykket med deep blue. De var flinke og
rimeligt prissat. Men om de var bedre end de andre
ved jeg ikke.
Jeg har også dykket med dragonz divers i Playa del
Carmen. De er flinke og fungerer meget som en
klub, hvor folk kommer igen og kender ejeren.