Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Børneopsparing
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 11:44

Vi vil til at starte en børnopsparing til vores søn.
Min ide, var at oprette en ny konto ved BRF bank, hvor vi får 4,75% og hvor
vi løbene hver md kan sætte et beløb ind.
Men kan jeg på nogen måde gøre det betydelig bedre? Tænker her på, at de
renteindtægter jeg får på den konto, der bliver de jo modregnet det
rentefradrag, som vi bl.a har på huset. - Kunne man lave den i sønnens navn
eller noget. Han er 2 md.

Fra : Michael

Dato : 02-10-08 00:03

"jojo" <noner> wrote in message
> [...]
> renteindtægter jeg får på den konto, der bliver de jo modregnet det
> rentefradrag, som vi bl.a har på huset. - Kunne man lave den i sønnens

Øh - har du ikke hørt om deciderede børneopsparinger? Renterne er skattefri,
men der er begrænset indskud (3000 pr. år / 36000 ialt). Kig på
www.mybanker.dk for at finde de bedste opsparinger.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 05:54

> Øh - har du ikke hørt om deciderede børneopsparinger? Renterne er
> skattefri,
> men der er begrænset indskud (3000 pr. år / 36000 ialt). Kig på
> www.mybanker.dk for at finde de bedste opsparinger.
Ringede til BRF bank, som vi selv har. De havde ikke en
børneopsraringskonto, men de kunne lave en ekstra konto, hvor vi så kunne
sætte penge ind. Men så er det jo at jeg bliver beskattet af det.
Så kan det vel bedst betale sig, at oprette en rigtig børneops.konto, ved en
anden bank.
Tak for linket.

Fra : Bo

Dato : 02-10-08 01:39

On 30 Sep., 13:44, "jojo" <noner> wrote:
> [...]
> renteindtægter jeg får på den konto, der bliver de jo modregnet det
> rentefradrag, som vi bl.a har på huset. - Kunne man lave den i sønnens navn

En børneopsparingskonto SKAL stå i barnets CPR-nr og barnet vil
også komme til at betale skat af renterne eller komme på SKATTE-
frikortet !
vh Bo