hvor skal jeg være kunde?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-08 13:27

Hej

Jeg flytter snart ind i noget nybygget noget i København SV, og jeg får
- selvfølgelig - brug for at tilmelde mig noget bredbånd og noget tv.

Jeg ved godt dette ikke er steder hvor man diskutere tv-udbydere, men
hvis nu der fandtes noget så jeg kunne modtage det over nettet, så er
det vel i orden også at spørge om det her, eller?

Jeg bruger nettet til: Mals, oplysninger, tv-udsendelser på f.eks. dr.dk
eller sputnik.dk. Jeg downolader ikke musik og film, men af og til
små-programmer.

Jeg tænker at det nok ikke er nødvendigt med 20/2 Mb, men vil heller
ikke for langt ned. Skulle jeg betale en halvtredser mere om måneden gør
det ikke noget.

Med hensyn til tv, så er det et must med: tv2zulu, tv3, discovery!

Kan jeg med fordel (hvis det kan lade sig gøre) købe mit bredbånd og
tv-kanaler samme sted?

Eller bliver jeg nødt til at købe den store pakke hos yousee og så købe
mit bredbånd uafhængigt af det?

Og i så fald... hvor kan i anbefale jeg får det igennem?

Mvh
Anders

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-09-08 14:00

On Mon, 29 Sep 2008 14:27:04 +0200, "Anders T. Nielsen"
<anders2000toxvaerd@gmail.com> wrote:

> Jeg flytter snart ind i noget nybygget noget i København SV, og jeg får
> - selvfølgelig - brug for at tilmelde mig noget bredbånd og noget tv.

Hvis det er noget nybygget, hvor der er etableret fælles kabling eller
et fælles net, er det jo oplagt at bruge det, så start med at spørge,
om der er den slags i ejendommen i forvejen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Snuden

Dato : 29-09-08 16:17

On Mon, 29 Sep 2008 15:00:07 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvis det er noget nybygget, hvor der er etableret fælles kabling eller
>et fælles net, er det jo oplagt at bruge det, så start med at spørge,
>om der er den slags i ejendommen i forvejen.

Ellers ville jeg kigge på om der er lagt fiber ind - og hvis ikke, så
fullrate eller cybercity som adsl-udbyder. TV-pakken kan jeg ikke sige
noget om.
--
Snuden

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-08 19:43

Snuden skrev:

> Ellers ville jeg kigge på om der er lagt fiber ind - og hvis ikke, så
> fullrate eller cybercity som adsl-udbyder. TV-pakken kan jeg ikke sige
> noget om.

Vil ringe i morgen for at høre om der er lagt fiber ind. Hvad hvis der er?

Har selv haft fullrate i tankerne. Det er en udbyder folk gennerelt er
tilfreds med?

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 30-09-08 10:21

Snuden skrev:

> Ellers ville jeg kigge på om der er lagt fiber ind - og hvis ikke, så
> fullrate eller cybercity som adsl-udbyder. TV-pakken kan jeg ikke sige
> noget om.

Har snakket med dem... Intet fiber!

Mvh
Anders

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 29-09-08 19:42

Asbjorn Hojmark skrev:

> Hvis det er noget nybygget, hvor der er etableret fælles kabling eller
> et fælles net, er det jo oplagt at bruge det, så start med at spørge,
> om der er den slags i ejendommen i forvejen.

Der er ikke noget fælles derude, men der er installeret stik til diverse
ting og sager...

Mvh
anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-08 13:20

On 29 Sep., 20:42, "Anders T. Nielsen" <anders2000toxva...@gmail.com>
wrote:

> Der er ikke noget fælles derude, men der er installeret stik til diverse
> ting og sager...

Stop det gætteri, kontakt din boligforening hvad der er af muligheder.
Det er dem der ved hvad der er installeret og hvilke udbydere der er
at vælge imellem.

Der er ikke muligheder alligevel til at hente tv3 osv via internet.
Det billigste vil som regl også være den fællesaftale der kan være på
tv-internet osv i en boligforening.

Som du siger "stik til ting og sager" ja det kan man jo ikke vide hvad
er, men i nybyg er der højt sansynligt kabeltv, som vel nærmest er
lovkrav og så nok et netværksstik der giver mulighed for noget net og
sikkert telefoni.. Men igen kontakt din boligforening.

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-08 06:58

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

> Der er ikke muligheder alligevel til at hente tv3 osv via internet.

Fortæller du ikke det til TDC, så de standser med at sælge tv via
internet (incl tv3)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-08 07:41

On Tue, 30 Sep 2008 07:58:26 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> Fortæller du ikke det til TDC, så de standser med at sælge tv via
> internet (incl tv3)

Det er godt nok via en bredbåndsforbindelse, men ikke via Internet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : N_B_DK

Dato : 30-09-08 18:20

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det er godt nok via en bredbåndsforbindelse, men ikke via Internet.

Hvad er TDC bredbånd så ? (hvis det ikke er internet) (og nej jeg tænker
ikke på yousee antennesignal)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-08 19:56

On Tue, 30 Sep 2008 19:19:30 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> Hvad er TDC bredbånd så ? (hvis det ikke er internet)

Det er en bredbåndsforbindelse, der både leverer Internet og IPTV. Det
er ikke det samme, som at IPTV kører over Internet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 30-09-08 11:04

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> lovkrav og så nok et netværksstik der giver mulighed for noget net og
> sikkert telefoni.. Men igen kontakt din boligforening.

Det har jeg nu forsøgt. Det eneste de kunne fortælle var, at der ikke er
noget fælles som man kan tilslutte sig, men at man skal gøre det
individuelt hvor man nu selv har lyst. Og så at der ikke er lagt fiber ind.

På deres materlialeliste over hvad der er i lejligheden står der:
"Der etableres telefon- og antennestik i alle opholdsrum.
Der kan etableres bredbånd internetforbindelse."

mvh
Anders

Fra : N/A

Dato : 30-09-08 11:04

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-08 14:27

On 30 Sep., 12:04, "Anders T. Nielsen" <anders2000toxva...@gmail.com>
wrote:

> Det har jeg nu forsøgt. Det eneste de kunne fortælle var, at der ikke er
> noget fælles som man kan tilslutte sig, men at man skal gøre det
> individuelt hvor man nu selv har lyst. Og så at der ikke er lagt fiber ind.

Det er jo på sin måde så også fælles. For der er jo fælles bestemt at
der skal være kabling i hver lejlighed og fællesbestemt hvilken
udbyder man kan tilmelde sig.

Du burde få af vide hvilke operatører du kan bestille ved... Et bud
kunne være at der er valgt een levandør på telefoni, og fx en anden på
tv og måske en 3´ på returvejen til internet via tv-stikket..

TDC har selvfølgelig leveringspligt på telefoni, så det er jo nok
højst sansynligt TDC-telefonstik.

> På deres materlialeliste over hvad der er i lejligheden står der:
> "Der etableres telefon- og antennestik i alle opholdsrum.
> Der kan etableres bredbånd internetforbindelse."

SÅ er det vigtige, hos hvilke udbydere kan du individuelt vægle
produkter? Det er kun noget du kan finde ud af, ikke os andre her i
forummet...

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-09-08 18:25

Anders T. Nielsen wrote:

> På deres materlialeliste over hvad der er i lejligheden står der: "Der
> etableres telefon- og antennestik i alle opholdsrum. Der kan etableres
> bredbånd internetforbindelse."

Jeg har set samme "specs" på nyopførte beboelsesejendomme i København.

Det er mig ubegribeligt at man i nyopførte ejendomme ikke trækker cat6
kabler til et centralt krydsfelt (for ejendommen), når man nu er i gang
med telefon og antenne kabling.

--
Jesper Lund