Summasumarum
Fra : viggo

Dato : 26-09-08 09:58

Hej
Jeg har et lille problem med Summasumarum. Jeg har lige lavet en faktura
på 500,00 kr plus moms. Når jeg så kigger under
Bilag-Debitorbilag/Fakturaer er beløbet skrumper til 468,75 kr. inkl.
moms. Jeg syntes det er en lidt voldsom regnefelj. Er der andre der har
samme problem, og er der nogen der har en løsning.

mvh jens v

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-09-08 10:52

"viggo" <vigge@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moms. Jeg syntes det er en lidt voldsom regnefelj. Er der andre der har
> samme problem, og er der nogen der har en løsning.

Du er vel ikke kommet til at vælge en anden valuta end DKr. da du oprettede
fakturaen?
Hvis man gør det, omregner Summarum beløbet til danske kroner efter
fakturaen er bogført.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-09-08 11:00

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> [...]
> oprettede fakturaen?
> Hvis man gør det, omregner Summarum beløbet til danske kroner efter

Det er faktisk meget tæt på at passe, hvis du ved en fejl har fået valgt
Svenske kroner da du oprettede fakturaen.
Prøv at kik hvilken kurs du bruger under "Funktioner => Indstillinger =>
Valuta og sprog".

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 26-09-08 12:27

> [...]
> Svenske kroner da du oprettede fakturaen.
> Prøv at kik hvilken kurs du bruger under "Funktioner => Indstillinger =>

I nogle regnskabsprogrammer er det/kan det være, at fakturamodulet er sat op
til incl. eller eks.. moms.?
Karsten H. (7870)

Fra : viggo

Dato : 29-09-08 11:43

Karsten (7870) skrev:
> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
>>

> I nogle regnskabsprogrammer er det/kan det være, at fakturamodulet er sat op
> til incl. eller eks.. moms.?

Tak for ideer. Jeg kigger på det når jeg kommer i nærheden.

Mvh Jens v