CV som 55 årig
Fra : Nedad

Dato : 25-09-08 04:05

Hejsa

En af mine bekendte skal til at lave cv for første gang i hans liv.
Har altid arbejdet som alt mulig mand og første gang han bliver uden
job. Han har ingen gamle lønsedler, kontrakter eller eller lavet cv
før.

Jeg vil tro at ATP er det eneste sted man kan se en oversigt over hvem
der har lavet ATP indbetaling og på den måde finde frem til hvor
vedkommende har arbejdet. Der findes også lidt pensionspapir vi kan
kikke på.

Findes der andet som jeg ikke lige er kommet i tanken om?

På forhånd tak
Nenad

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-09-08 18:01

Nedad <google@dragic.com> wrote:
> Findes der andet som jeg ikke lige er kommet i tanken om?

Han kan vel selv huske nogenlunde hvad han har fået tiden til at gå med..
Hvis der er mange tidligere arbejdsgivere, så nøjes med de relevante ifb.
jobsøgning.. = et målrettet curriculum vitae

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Nedad

Dato : 29-09-08 02:43

On 26 Sep., 19:01, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåg...@mail.tele.dk> wrote:

> Han kan vel selv huske nogenlunde hvad han har fået tiden til at gå med..
> Hvis der er mange tidligere arbejdsgivere, så nøjes med de relevante ifb.
> jobsøgning.. = et målrettet curriculum vitae

Hej Michael

Han er af den generation der kom herop da Danmark manglede
arbejdskraft. Siden har han bare arbejdet og pga. han danske dengang
kan han ikke helt huske hvem han har arbejdet for.
Men han har en del gamle bankbøger eller hvad de ny hedder som er
håndskrevne og vi har da sat noget sammen, men dengang vist man vist
også løn udleveret i hånden har jeg nu også lært.

Med venlig hilsen
Nenad

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-09-08 13:58

"Nedad" <google@dragic.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> håndskrevne og vi har da sat noget sammen, men dengang vist man vist
> også løn udleveret i hånden har jeg nu også lært.

Det er heller ikke relevant at liste alle arbejdsgivere han har haft de
sidste 35-40 år.
De sidste, og dem der minder om det arbejde han søger nu, er dem der er
relevante for en ny arbejdsgiver. Det er det Michael mener med "et målrettet
curriculum vitae".
Jeg modtager fra tid til anden jobansøgninger, hvor man gør en masser ud af
at remse op at man har været flaskedreng i Føtex for 20 år siden, og fejede
gulv på et reservedelslager for 19 år siden. Jeg ryster lidt på hovedet når
manden nu søger job som ingeniør i en elektronikvirksomhed

Fra : Holst

Dato : 30-09-08 14:04

Allan Soerensen wrote:

> Jeg ryster lidt på hovedet når
> manden nu søger job som ingeniør i en elektronikvirksomhed

Jeg kan tænke mig, at du så heller ikke værdsætter, at nogen både
vedlægger kopi af deres folkeskole-, gymnasie- og universitetsdiplom

Fra : Allan Soerensen

Dato : 30-09-08 14:12

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan tænke mig, at du så heller ikke værdsætter, at nogen både
> vedlægger kopi af deres folkeskole-, gymnasie- og universitetsdiplom

Eksamensbeviset fra folkeskolen og gymnasium kan jeg i hvert fald ikke se
relevansen af efter så lang tid, og slet ikke når man siden har taget en
videregående uddannelse.
Egentligt syntes jeg det fortæller en helt del om ansøgeren, hvis han er i
stand til at vurdere hvilken information der nu er relevant for netop det
job han søger. Har han haft et job, hvor han har arbejdet med nogen af de
ting min virksomhed arbejder med, er det med at fremhæve det og glemme alt
om det første job som flaskedreng.

Fra : Frithiof Jensen

Dato : 19-11-08 21:41

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan tænke mig, at du så heller ikke værdsætter, at nogen både
> vedlægger kopi af deres folkeskole-, gymnasie- og universitetsdiplom

Det er da spild af tid efter det tredie job - Jeg har altid kopier af
papirerne med til samtalen men jeg har ikke delt nogen ud de sidste mange
år. Hvis det står i CV'et så regner folk med det passer.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-11-08 14:23

Frithiof Jensen wrote:

> Det er da spild af tid efter det tredie job - Jeg har altid kopier af
> papirerne med til samtalen men jeg har ikke delt nogen ud de sidste
> mange år. Hvis det står i CV'et så regner folk med det passer.

Det troede de osse om Anna Castberg

Ebbe

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-09 13:56

Ebbe Kristensen wrote:

> Det troede de osse om Anna Castberg
>
> Ebbe

Og Asger Jensby - og Stein Bagger

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-09-08 15:32

Allan Soerensen <nospame@nospame.nospame> wrote:

> [...]
> De sidste, og dem der minder om det arbejde han søger nu, er dem der
> er relevante for en ny arbejdsgiver. Det er det Michael mener med "et

Ja, og så er det heller ikke alle arbejdsgivere der er så imponerede, når
man har været ansat 13 steder på 13 år..
Derfor.. relevante arbejdsgivere, relevante job, og glem alt om datoer..

> [...]
> siden, og fejede gulv på et reservedelslager for 19 år siden. Jeg
> ryster lidt på hovedet når manden nu søger job som ingeniør i en

Der mangler lidt situationsfornemmelse..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-08 17:47

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:48e2386d$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, og så er det heller ikke alle arbejdsgivere der er så imponerede, når
> man har været ansat 13 steder på 13 år..
> Derfor.. relevante arbejdsgivere, relevante job, og glem alt om datoer..

Jeg er overvejende enig, men der er også mange, der kigger undrende, hvis
der er "huller" eller manglende datoer i CV'et. Hvad skjuler medarbejderen?
Har han ikke lavet noget i den tid?

Men overvejende enig.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-10-08 02:30

Michael Sørensen <.> wrote:

> [...]
> hvis der er "huller" eller manglende datoer i CV'et. Hvad skjuler
> medarbejderen? Har han ikke lavet noget i den tid?

Der er ingen huller, hvis den eneste dato i CVet er dags dato..

Jeg har aldrig haft et job interviev, hvor der med mit målrettede CV er
blevet spurgt ind til manglende datoer, men jeg har oplevet at jeg med
"fuldt CV" er blevet mødt med.. nå der var du ikke så længe, hvad gik der
galt? og ja ja og der var du så i en periode, og hvad skete der så?

Ja nu skal du høre den her samtale er jo allerede afsporet, så..
Det korte af det lange er at jeg er der hvor der er godt at være.. og hvis
konkurenten tilbydere bedre løn og udfordringer, så er det der jeg spiser
madpakken..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-12-08 17:42

Allan Soerensen skrev:

> [...]
> fejede gulv på et reservedelslager for 19 år siden. Jeg ryster lidt på
> hovedet når manden nu søger job som ingeniør i en elektronikvirksomhed

Andre siger, at man skal skrive ALT i sit CV, og starte med d.d. og så gå
baglængs i tiden, og længer ned i listen.

Jeg har gjort det, at jeg har et kort CV i selve ansøgningen, og så
vedlægger fuldt CV.

,----[ ]
| Kort CV, (fuld CV vedhæftet)
|
| Efter 10. Klasse, ville jeg være svagstrøms ingeniør, men måtte efter
| værkstedsskole og nogen praktik tid droppe det pga. manglende engelsk
| kundskaber. Derefter ville jeg være programmør, gik på efg Handel og
Kontor,
| men måtte erkende at der skal man også være god til engelsk.
| Jeg fik så en kontorelevplads med vægt på edb, hvorefter jeg måtte
erkende, at
| min stavekundskaber haltede for meget på det tidspunkt, (i dag har jeg
ikke
| længer nogen problemer med stavningen).
| Jeg har siden da været chauffør, 8 år turistbus (heraf 2 år som
| voksen lærling), 10 år lastbil, heraf de 9 som fragtmand. Og 1 år som taxi
| chauffør.
`----

Den arbejdsgiver som vil se det fulde, har mulighed for det, og hvis ikke
han synes at det er interessant, så kan han bare springe det over.

Hvad synes i om det?

Ivar Madsen

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 30-09-08 21:56

[...]

Lige netop i dag har Erhvervsbladet en artikel, der måske kunne friste?:

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080930/news03/80929155/

Så ved man lidt om, hvad man er oppe imod.

--
Karsten (7870)
En yndet form for polemik