Sikkerhed for APG ??
Fra : Birger von Jensen

Dato : 26-09-08 01:07

Hvorn´ sikre man sig bedst mod Anti Piratgruppen ?

OK. Er selvfølgelig godt klar over at holde nallerne væk ,fra film og musik
i diverse torrent-grupper, er den bedste sikkerhed for ubehagligheder.

Men hvad kan man ellers gøre ? Har læst i andet indlæg om den svenske
service : www.relakks.se men der er bare det problem at det ikke virker
særligt godt med ms vista. Har prøvet at sætte den op via deres 1 mdrs
gratis prøvetid, men det virker ikke. Har også indtrykket det er et firma
der snart forsvinder.

Jeg er i en dansk torrent-gruppe ( uploader ikke ,men deler 50/50 det jeg
hiver ned ) . Hvordan skjuler man sin IP-adr eller på anden måde
anonymiserer sig i forhold til APG ?

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-09-08 06:41

Birger von Jensen wrote:

> Hvorn´ sikre man sig bedst mod Anti Piratgruppen ?

Åbent trådløst netværk.

Hvis du har fulgt med i 'dagspressen' så har Landsretten lige afvist
erstatningskrav fra APG med den begrundelse at APG ikke har løftet
bevisbyrden om _hvem_ der har foretaget evt. 'ulovligheder'.

Ifølge pressen overvejer man at anmode processbevillingsnævnet om at køre
den videre til Højesteret, da de mener den er principiel.

Ikke at jeg vil opfordre til noget, men det betyder at APG ikke har en reel
mulighed for erstatningssager i DK (som jeg forstår det).

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-09-08 10:02

Stig Johansen skrev:

> [...]
>
> Ikke at jeg vil opfordre til noget, men det betyder at APG ikke har en reel
> mulighed for erstatningssager i DK (som jeg forstår det).

Det har du nok ret i, hvis altså, de også taber i
Højesteret. Men APG kan jo også tilpasse sig den nye
virkelighed:

I stedet for at sende påkrav kan de i højere grad bruge
fogeden til at sikre sig bevismateriale på pc'en.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-09-08 10:07

Birger von Jensen skrev:

> Jeg er i en dansk torrent-gruppe ( uploader ikke ,men deler 50/50 det
> jeg hiver ned ) .

Dele er det samme som at uploade.

> Hvordan skjuler man sin IP-adr eller på anden måde
> anonymiserer sig i forhold til APG ?

Det er ikke umiddelbart muligt. Du kan dog bruge en
tjeneste, der fungerer som en proxy, men det er ikke
problemfrit.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Max

Dato : 26-09-08 14:43

Hej Birger

> Hvorn´ sikre man sig bedst mod Anti Piratgruppen ?

Ved at overholde de betingelser man har sagt ja til.

--
Mvh Max

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-08 17:14

Den Fri, 26 Sep 2008 15:42:55 +0200 skrev Max:
> Hej Birger

> Ved at overholde de betingelser man har sagt ja til.

Hvilke betingelser? Jeg har ikke sagt ja til noget.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-08 17:19

Den Fri, 26 Sep 2008 02:06:43 +0200 skrev Birger von Jensen:
> Hvorn´ sikre man sig bedst mod Anti Piratgruppen ?

http://distrowatch.com/
http://www.soundclick.com/
http://orange.blender.org/download

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Birger von Jensen

Dato : 26-09-08 17:36

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> http://distrowatch.com/
> http://www.soundclick.com/
> http://orange.blender.org/download
>
> Mvh
> Kent

Æhh - Hvad skal jeg bruge de links til ?

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-08 17:45

Den Fri, 26 Sep 2008 18:35:56 +0200 skrev Birger von Jensen:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Æhh - Hvad skal jeg bruge de links til ?

Lad mig da skære det ud i pap...

Man sikrer sig bedst mod Anti-piratgruppen ved at downloade lovligt
software/musik/film.

Ovenstående links er eksempler på dette.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Birger von Jensen

Dato : 27-09-08 02:53

>>> http://www.soundclick.com/

> Lad mig da skære det ud i pap...
>
> Man sikrer sig bedst mod Anti-piratgruppen ved at downloade lovligt
> software/musik/film.
>
> Ovenstående links er eksempler på dette.

....og det sér fandenfuckmig også kedeligt ud.

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-08 11:42

Den Sat, 27 Sep 2008 03:52:33 +0200 skrev Birger von Jensen:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> ...og det sér fandenfuckmig også kedeligt ud.

Vaneforbryder?

Det er kedeligt at opføre sig ordentligt, der skal være spændingen for
hvornår APG eller politiet dukker op...

Så tager du vel også extacy?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-09-08 18:43

Kim Ludvigsen wrote:

> Det har du nok ret i, hvis altså, de også taber i Højesteret. Men APG
> kan jo også tilpasse sig den nye virkelighed:

Først skal den en tur i procesbevillingsnævnet. Det er ikke sikkert at
den kommer for højesteret.

> I stedet for at sende påkrav kan de i højere grad bruge fogeden til at
> sikre sig bevismateriale på pc'en.

Jeg tror at der er en god grund til at de ikke gør det.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-09-08 18:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er ikke umiddelbart muligt. Du kan dog bruge en tjeneste, der
> fungerer som en proxy, men det er ikke problemfrit.

Man skal også overveje (grundigt) om proxy servicen gemmer logs. Hvis de
gør det, kan man meget vel være ringere stillet end ved direkte
forbindelse.

Retssager mod BT brugere er dog ikke så nemme som mod DC++ brugere,
specielt ikke hvis bruger en ISP med dynamisk IP. Den ophavsretslige
krænkelse skal have et vist omgang for at det kan betale sig for APG at
sagsøge (selv hvis en IP adresse alene kan lægges til grund, hvilket p.t.
ikke er retspraksis).

--
Jesper Lund

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-09-08 19:13

Look what the cat dragged in - Birger von Jensen:

<snip>

> [...]
> op via deres 1 mdrs gratis prøvetid, men det virker ikke. Har også
> indtrykket det er et firma der snart forsvinder.

http://www.relakks.com

Det ka' da ikke være noget problem for dig at skaffe en Windows XP der
virker i 30 dage.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-09-08 20:09

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvilken? Jeg kan ikke forestille mig en juridisk grund. Hidtil har de i
> langt de fleste tilfælde blot udsendt påkrav, fordi det jo har været
> meget lettere end at skulle inddrage fogeden. Men hvis den metode ikke
> længere virker, kan jeg ikke se, hvorfor de ikke skulle bruge fogeden i
> stedet.

Penge! Det er ikke gratis at gennemføre disse fogedsager. APGs folk må
ikke røre noget som helst, så der skal i praksis medvirke en uafhængig
ekspert som assisterer fogeden. Det har tidligere været en person fra
firmaet DTecNet, men den bliver næppe ved med at gå eftersom det nu for
117. gang er kommet frem at det firma har stærke (ejer) relationer til
Johan Schlüters advokatbiks.

--
Jesper Lund