Bedste low profile grafikkort?
Fra : LR

Dato : 25-09-08 20:05

Hej

Jeg har en PC med et Nvidia GF7300GS kort.
Jeg kunne godt tænke mig af lidt mere gang i f.eks. MP4 dekodning.
Anvender PowerDVD 8 Ultra, som understøtter NVidias PureVideo.

Problemet er at det SKAL være et low profile kort!!!

Jeg syndes ikke rigtig jeg kan finde noget bedre end det jeg har.

Nogen gode forslag? (evt. ATI hvis der er noget bedre)

mvh Lars

Fra : Optimus Prime

Dato : 26-09-08 07:55

LR skrev:
> [...]
>
> Jeg syndes ikke rigtig jeg kan finde noget bedre end det jeg har.
>
> Nogen gode forslag? (evt. ATI hvis der er noget bedre)

Jeg har netop installeret et Sapphire HD3450 kort i en pc for en bekendt
- det fås i ægte lowprofile (der er 2 brackets med - det på kortet hvor
der sidder en DVI og en video out + et aftageligt bracket med VGA porten
på).

Jeg valgte det fordi jeg skulle bruge lowprofile og det så vidt jeg
kunne finde frem til var bedste mulighed.
Det understøtter GPU accelereret HD-decodning (AIVO HD) og GPU'en er
55nm teknologi, så kortet bliver ikke særlig varmt og bruger ikke så
meget strøm.
Han er tilfreds med ydelsen i ældre spil og det er passivt kølet, så det
larmer slet ikke...

Ved dog ikke hvordan det performer i forhold til GF7300

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:35

Optimus Prime wrote:

> Ved dog ikke hvordan det performer i forhold til GF7300

Det kan kun performe bedre. GF7300 er noget hø.

Jesper Poulsen