Inventor 11 - kan det passe ???
Fra : Leo_Jensen

Dato : 25-09-08 06:58

Hej Gruppe

Nu har jeg arbejdet med SolidWorks i 15 år, men nyt job betyder at det
nu er Inventor jeg skal bruge. I SW kan man ALTID redigere (i stedet
for at slette og lave detaljen forfra), så det forventer jeg
selvfølgelig også her...

Simpel problemstilling: Jeg har en Fillet-feature på en part. 3 kanter
er valgt, de skal have samme radius. Jeg ønsker at lave en anden
radius på en af kanterne, men jeg kan ikke fravælge en kant, kun vælge
flere. Det virker for dumt ???
Og selvfølgelig skal jeg på kursus osv, jeg skal bare ikke bruge CAD
så meget her i starten og har derfor udsat det.

MVH Leo

Fra : Leo_Jensen

Dato : 25-09-08 07:07

On 25 Sep., 14:58, Leo_Jensen <maigaard-jen...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> Og selvfølgelig skal jeg på kursus osv, jeg skal bare ikke bruge CAD
> så meget her i starten og har derfor udsat det.

Selvfølgelig skulle jeg finde løsningen lige efter jeg havde skrevet
her. Shift-knappen skal bare holdes nede når man vælger, så bliver
kanten de-selected. Men jeg savner sq SW....

Leo

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-09-08 18:53

Leo_Jensen skrev:

> Selvfølgelig skulle jeg finde løsningen lige efter jeg havde skrevet
> her. Shift-knappen skal bare holdes nede når man vælger, så bliver
> kanten de-selected. Men jeg savner sq SW....

Det er også meget nemmere at blive ved det man kender fremfor at skulle
lære noget nyt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif

Dato : 25-09-08 20:42

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Dobbelt-klik på Featuren og du er i EDIT mode.
Alternativ er højre-klik, så dukker der en ny menu op med
mange muligheder - højre-klik giver muligheder næsten overalt i programmet.

Mvh, Leif
(Der konstruerer vindmølledele med Inventor på 11. år)

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-09-08 04:14

On 25 Sep., 21:42, "Leif" <Den fårdui...@her.dk> wrote:
> [...]
>
> Mvh, Leif
> (Der konstruerer vindmølledele med Inventor på 11. år)

Det fungerer i store træk som i SW, så der var jeg nået til. Jeg
manglede bare muligheden for at fravælge en entity ud af dem der var
valgt, og det var nu ikke beskrevet nogen steder. Måske et tryk på F1
ville hjælpe...

Leo

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-09-08 04:20

On 25 Sep., 19:53, Erik Olsen <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Det er også meget nemmere at blive ved det man kender fremfor at skulle
> lære noget nyt.

Sådan fungerer det vist for alle ? Det er sjovt at lære nyt (jeg er
endda god til det... ), men det er da generelt set nemmere at lade
være. Det ville selvfølgelig være interessant hvis Inventor var bedre
end SW. Nå, jeg dukker mig lige lidt....

Go' weekend

Leo

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-09-08 16:41

Leo_Jensen skrev:

> Det ville selvfølgelig være interessant hvis Inventor var bedre end SW.

Det ved du først når du kender Inventor noget bedre.

Fra : N/A

Dato : 26-09-08 16:41

Fra : N/A

Dato : 26-09-08 16:41