Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
akasse-spørgsmål
Fra : steffen

Dato : 24-09-08 11:09

hej derude

Det er jo muligt at melde sig i akasse som bachelor, men er det også
muligt at melde sig ud igen for så at indmelde sig påny indenfor 14
dage efter færdiggjort kandidatgrad...?

vh
Steffen

Fra : Knut

Dato : 24-09-08 18:19

"steffen" <moestrup@gmail.com> wrote in message
hej derude

Det er jo muligt at melde sig i akasse som bachelor, men er det også
muligt at melde sig ud igen for så at indmelde sig påny indenfor 14
dage efter færdiggjort kandidatgrad...?

Hvad skulle forhindre det - der er jo typisk et par mellem?
Men hvad skulle formåelt være med at melde sig ind for igen at melde sig
ud - og dermed starte forfra med anciennitetsoptjening?

Knut

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-09-08 19:11

Knut skrev den 24-09-2008 19:18:
> [...]
> Men hvad skulle formåelt være med at melde sig ind for igen at melde sig
> ud - og dermed starte forfra med anciennitetsoptjening?

Når man melder sig ind efter endt uddannelse, så er der ingen grund til
anciennitetsoptjening...ancienniteten har man i kraft af uddannelsen.

men ganske enig....når man en gang er medlem i akassen er det enormt
dumt at melde sig ud...der kan ske ting løbet af - for steffens
vedkommende - kandidatuddannelse, at dagpengesystemet er en rar ting at
falde tilbage på..... uden akasse er det nemlig kun egenbetaling hhv.
kontanthjælp til at komme igennem en ledighedsperiode.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 25-09-08 22:29

steffen wrote:
> [...]
>
> Det er jo muligt at melde sig i akasse som bachelor, men er det også
> muligt at melde sig ud igen for så at indmelde sig påny indenfor 14

som studerende skal du ikke meldes ind!!! brug hjernen... der er du ikke
til rådighed for a-mrakedet, så du skal først indmeldes efter kgrad.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 28-09-08 15:42

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i en meddelelse

> som studerende skal du ikke meldes ind!!! brug hjernen... der er du ikke
> til rådighed for a-mrakedet, så du skal først indmeldes efter kgrad.

Forkert efter endt uddannelse kan man modtage dagpenge på dimentetssatsen,
da uddannelsen tæller til at blive dagpenge berretiget, hvilket gør at man
ikke står uden penge hvis man ikke kan komme i gang lige efter endt
uddannelse

hilsen

Johnny

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 30-09-08 07:12

Johnny Kjeldsen wrote:
> [...]
> da uddannelsen tæller til at blive dagpenge berretiget, hvilket gør at man
> ikke står uden penge hvis man ikke kan komme i gang lige efter endt

øøøøøh, fjols? hvad er det præcist du siger "forkert" til?

jeg tror ikke jeg har skrevet noget i strid med det du skriver og jeg
tror ikke du fattede hvad jeg skrev.

for prins knud igen:

MAN SKAL FØRST MELDE SIG IND BAGEFTER ENDT UDDANNELSE OG DVS EFTER
K-GRADEN, HVOR MAN BLIVER TIL RÅDIGHED FOR A-MARKEDET OG IKKE LÆNGERE ER
STUDERENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

for prins knud igen, for 2. gang:

NÅR MAN ER STUDERENDE FÅR MAN SIN INDTÆGT FRA SU OG/ELLER ARBEJDE OG ER
IKKE TIL RÅDIGHED FOR ARBEJDSMARKEDET SOM SÅDAN, HVILKET ELLERS
KRÆVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

for prins knud igen, for 3. gang:

SOM LEDIGMELDT HAR MAN PLIGT TIL AT STÅ TIL RÅDIGHED FOR A-MARKEDET OG
MAN SKAL DERFOR VÆRE ARBEJDS-SØGENDE TIL FULD NORMAL BESKÆFTIGELSE,
HVILKET IKKE ER FORENELIGT MED ET ALM KANDIDAT-STUDIUM SOM SVARER TIL
FULDTIDSARBEJDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg håber det blev mere klart nu...

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-09-08 22:20

Master Fat Bastard skrev den 30-09-2008 08:12:

>!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Din caps-lock sidder fast og ovennævnte udråbstegn var i overskud.

Det er stadig en god ide, at være med i en akasse efter bachelorgraden,
da der kan ske begivenheder i løbet af kandidat-uddannelsen, der gør, at
man opgiver kandidat-uddannelsen....og så er det nu engang federe at
komme på dimittendsats end at komme på kontanthjælp.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-10-08 22:21

Carsten Riis wrote:

> Din caps-lock sidder fast og ovennævnte udråbstegn var i overskud.

næh, den sidder sgu' ikke fast. udråbstegnene var nu heller ikke i
overskud. det skulle bare fremhæve pointen i at jeg ikke skrev noget
forkert som der blev påstået.

> [...]
> man opgiver kandidat-uddannelsen....og så er det nu engang federe at
> komme på dimittendsats end at komme på kontanthjælp.

pointen er at det jeg skrev ikke var forkert. men vi kan godt diskutere
hvad du siger:

hvis man er et fjols der ikke kan færdiggøre sin kandidat, så syntes jeg
slet ikke man skal begynde på kandidat. du skal betale en helvedes masse
penge som normale studerende ikke har til den slags og NEJ! det er ikke
nogen god ide. det vil anspore svage sjæle til at droppe deres
kandidat-uddannelse når de er sværest presset (pga. studiejob til at
betale kontingent) og så er fristelsen stor for aldrig at blive færdig.

står valget derimod mellem su og kandidat om kort tid ELLER
kontanthjælp, så vælger 99,99999% af normale mennesker at færdiggøre
kandidaten. og det er godt for dem og godt for alle!

jeg er iøvrigt ikke helt sikker på at kandidatudd. svarer til at
arbejde, men det kan da godt være. jeg har aldrig hørt om nogen
fornuftige kandidatstud. der melder sig ind efter bachelor fordi
guleroden er at få kandidatgraden og ikke at stoppe halvvejs og gå på
dagpenge og aldrig nogensinde blive færdig!

hvis man virkeligt tvivler så meget på sine evner, at man vil være i
akasse mens man studerer, så tror jeg kraftedme man bare skal droppe
kandidaten. det er billigst og bedst - og man undgår det nederlag det er
at stå og forklare fremt. arbejdsgivere, at man faktisk er en stor
FIASKO... ikke ligefrem tillidsvækkende hos en kommende chef.

og nej: jeg kan ikke finde nogen god grund til at droppe kandidaten. man
kan jo trække den ud i 5 år og arbejde en masse imens, så jeg kan ikke
se pointen.