Knallert 30 ændres til 45
Fra : Storgaard

Dato : 22-09-08 21:10

Hej gruppe

Har en uregistreret 30 knallert, men vil gerne have den registreret som 45
knallert. Typen (PGO Dr. Big) sælges også som 45, men producenten ændrer et
eller andet så den kun kan køre de lovlige 30 km/t.

Spørgsmålet er: Hvad skal man gøre overfor myndigheder for at få nummerplade
og nogen der ved hvad det koster ? Kørekort har jeg.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Erik

Fra : ScooterGrisen

Dato : 22-09-08 15:04

Jeg har også spurgt om dette men har fået af vide at det må man ikke.
Men du skal vel spørge hos politiet/motorkontor/skat om det.

Der står i typegodkendelserne at f.eks 2 tal i stelnummer fortæller om
det er en 30 eller 45.
Jeg syns også det er latterligt man ikke må lave det om, specielt hvis
man har kig på en model som kun sælges som 30 men man gerne vil ha den
som 45 eller omvendt.

Eneste forskel på en 45 og en 30 er tykkelsen på ringen i variatoren
sådan mener jeg det er på langt de fleste.

Jeg så en udsendelse fra england om 2 gutter som byggede en puch maxi
om til at køre på komprimeret luft og den tog de så til syn og fik den
godkendt til at køre på gaden. Men vi er jo så overbeskyttet i danmark
så det skal ikke undre mig at man ikke må det.

Fra : Specks6812

Dato : 28-09-08 22:24

ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> said in news:07ea9a77-34f1-4326-b844-
f84346df2e89@s50g2000hsb.googlegroups.com:

> [...]
> godkendt til at køre på gaden. Men vi er jo så overbeskyttet i danmark
> så det skal ikke undre mig at man ikke må det.

Alle knallerter kører jo sin vis rundt på komprimeret luft.

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 08:35

Specks6812 <findit@hotmail.com> wrote in

> ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> said in
> f84346df2e89@s50g2000hsb.googlegroups.com:

> Alle knallerter kører jo sin vis rundt på komprimeret luft.

Ja men ikke fra to 300bars flasker udsendelserne hedder planet
mekanics, eller på dansk, de grønne mekanikerer.

Anyway, så står der i detailforeskrift for motorkøretøjer, at en
knallert ikke kan ændre indregistreringsform. Altså fra lille til stor
eller omvendt.