Mystiske messenger beskedder
Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-09-08 19:00

Hej

Jeg har cybercity internet med en zyxel router med firewall..

Mit problem er at jeg har en server hvor jeg er nødt til at have
messenger (ikke msn messenger) slået til for at kunne modtage
beskedder fra en UPS og hvis der går ged i en printer osv..

Nå men problemet er at jeg får de her messenger beskedder som jeg ikke
helt forstår hvorfra kommer.

Beskedden lyder noget i retning af at sbssoft kan give mig et let job
med en god løn og så en mail adresse. (Typisk spam)

Men som jeg er lært op så kan den slags da ikke komme ind udefra fordi
routeren med firewall netop forhindrer direkte kontakt med min server
som ikke kan route noget udefra som den ikke ved hvor den skal route
hen.

Jeg har forresten også prøvet at bede routeren om at route alle
indkomne på port 139 og 445 til en ikke eksisterende IP. Før var de
slet ikke defineret.

De eneste andre åbne porte jeg har er :

80 (http)
25/110 (mail)
20/21 (ftp) Ingen ftp server kører pt
5061, 5062 (16386 - 16486), 123, 3478 (IP telefon) -- Routes til ip
telefonboks så det kan nærmest ikke være dem.

Derfor bliver jeg lidt nervøs for at meddelelserne kommer "indefra" ?

Hvis de gør så må de komme fra serveren selv for de kommer også når
alle andre computere er slukket.

Er der nogen der har en ide om hvad helge det er der sker for jeg er
ved at få grå hår og jeg ville nødigt skulle til at slå messenger fra
for at slippe for dem.

Bruger AVG virusscan og den finder ikke noget..

Henrik