Kontant: Klagestorm over Cybercity
Fra : Sune

Dato : 23-09-08 14:04

I dag kl. 21.25 - 21:50 på DR1

Hvis nogen skulle være interesseret...

Mvh
Sune

Fra : Rainman

Dato : 23-09-08 14:37

Sune wrote:
> I dag kl. 21.25 - 21:50 på DR1
>
> Hvis nogen skulle være interesseret...
>
> Mvh
> Sune
Der må da vist være basis for et par helaftensudsendelser

Fra : N_B_DK

Dato : 23-09-08 18:21

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> wrote in message
> I dag kl. 21.25 - 21:50 på DR1
>
> Hvis nogen skulle være interesseret...

Mange tak, det er nu anden gang jeg slås med dem (sidst skete der først
noget da lignende sager om CC kom i TV)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Michael Ravn

Dato : 23-09-08 21:28

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Sune" <april2007@tdcadslw.dk> wrote in message

Tjaah, jeg har mærkeligt nok ikke haft problemer med dem. Vi har været kunde
nogle år, og er nogle gange blevet opgraderet mht. til hastighed
automatisk - og har også en gang på mit initiativ fået sænket hastighed og
pris - alt uden problemer - kun ros herfra.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-08 21:42

Michael Ravn skriver:

> [...]
> automatisk - og har også en gang på mit initiativ fået sænket hastighed og
> pris - alt uden problemer - kun ros herfra.

I har heller ikke prøvet at opsige jeres linje.......det er vidst der
kæden hopper af for Cybercity.

Og når der i kundevilkårne står at man til enhver tid betaler den
gældende pris for ens linje, er det ret flot at de så opkræver "gammel
takst" der er dobbelt så høj.

Ved min kones arbejdsplads har de tidligere brugt CC til firmainternet.
Når medarbejdere flytter arbejde og linjerne opsiges eller telefoner
skal flyttes er det krop umuligt at slippe for en million
ekstraregninger fra CC. Til gengæld kender de til inkasso og systemet
bag, så de meddeler bare CC og inkassofirmaet at de er uenige i sagen og
så må inkassofirmaet og fogedretten ikke gøre en skid, så skal det
direkte til domstolene.

Jeg har haft mine ture med Telenor's produkter (i daværende tilfælde
ADSL ved Sonofon) - det firma betaler jeg aldrig en krone til igen!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Ravn

Dato : 23-09-08 22:14

> Michael Ravn skriver:

> I har heller ikke prøvet at opsige jeres linje.......det er vidst der
> kæden hopper af for Cybercity.
Det har du ret i. Det har jeg ikke prøvet i nyere tid. Jeg har godt nok
prøvet for mange år siden uden problemer, da jeg skiftede til Image
Scandinavia som de hed - men meget har ændret sig.

> Og når der i kundevilkårne står at man til enhver tid betaler den
> gældende pris for ens linje, er det ret flot at de så opkræver "gammel
> takst" der er dobbelt så høj.
Det kan jeg heller ikke forstå, da jeg som nævnt har fået øget hastigheden
til samme pris ved flere lejligheder uden at bede om det. Men de har
åbenbart så meget rod, så det er lidt tilfældigt om man får de tilbud.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-09-08 22:31

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> I har heller ikke prøvet at opsige jeres linje.......det er vidst der
> kæden hopper af for Cybercity.

Nej allerede når der opstår fejl på linien / udstyr, så går det galt.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-09-08 21:46

"Michael Ravn" <mravn@FJERNemail.dk> skrev :

>og har også en gang på mit initiativ fået sænket hastighed og
>pris - alt uden problemer - kun ros herfra.

Ja, på dit initiativ.

Dvs., at du selv skal holde øje med nye priser. hvilket er dårlig
service i stedet for at de automatisk tilbyder enten en højere
hastighed eller en lavere pris.

Det gør fx TDC altid.

I modemtiden havde jeg konto hos flere, bl.a. CC, der fik jeg
også en rykker for en regning, der var betalt.

Bevares, jeg kunne nøjes med at sende en mail og jeg hørte ikke
mere til det.
Men ikke så meget som en mail med en undskyldning.
--
Kerim

Fra : Ole C

Dato : 23-09-08 22:04

Kerim Ellentoft skrev blandt andet:

> Dvs., at du selv skal holde øje med nye priser. hvilket er dårlig
> service i stedet for at de automatisk tilbyder enten en højere
> hastighed eller en lavere pris.
>
> Det gør fx TDC altid.

Desværre er det ikke rigtigt.
TDC har da også tidligere indrømmet, at man ikke mener faste kunder skal
orienteres om varige kampagnepriser, men selv må være opmærksomme for at få
den gode pris.
Og mine erfaringer er også, at TDC's kundeservice de senere år er kommet ned
på samme niveau som Cybercitys.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-09-08 22:31

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>TDC har da også tidligere indrømmet, at man ikke mener faste kunder skal
>orienteres om varige kampagnepriser, men selv må være opmærksomme for at få
>den gode pris.

Det har jeg aldrig oplevet.

>Og mine erfaringer er også, at TDC's kundeservice de senere år er kommet ned
>på samme niveau som Cybercitys.

Er lidt svært at svare på, det er lang tid siden, jeg har haft
brug for det og det har kun været de par gange det har været
nede.
--
Kerim

Fra : Ole C

Dato : 23-09-08 23:46

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/08/075001.htm

Denne sommer flyttede jeg min bredbåndstelefon fra TDC, som derpå meddelte
mig at mit internet også ville blive nedlagt.
Og selv flere lange telefonsamtaler med kundeservice kunne ikke overbevise
dem om at jeg faktisk gerne ville bibeholde mit internetabonnement, så jeg
endte med også at flytte det.
En modsat historie end dem folk fortæller om vanskelighederne med at slippe
væk fra Cybercity - men lige så rodet.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 05:36

Ole C skriver:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/08/075001.htm

Citat:
"- Fordi vi ikke kan tage den beslutning for kunderne, har vi valgt, at
de skal ringe til os, siger René Brøchner og påpeger, at TDC hellere end
gerne vil belønne sine loyale kunder.

- Men fordi vi har en dominerende stilling, er vi underlagt
begrænsninger i konkurrenceloven i forhold til at stille loyale kunder
bedre."

Altså må de det ikke.....

Fra : Ole C

Dato : 24-09-08 09:10

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> Altså må de det ikke.....

Det lyder mere som en omgang "vat i mund", end som en reel hindring i
konkurrenceloven.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 15:50

Ole C skriver:

> Det lyder mere som en omgang "vat i mund", end som en reel hindring i
> konkurrenceloven.

Du mener at de lyver ?

Fra : MN

Dato : 24-09-08 16:16

> Ole C skriver:

> Du mener at de lyver ?

Med det beløb så har man sine tanker.......

Fra : Ole C

Dato : 24-09-08 16:26

> Du mener at de lyver ?

Jeg mener at TDC vælger sin egen tolkning af konkurrencelovgivningen - den
som tjener TDC bedst.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 25-09-08 16:17

On Wed, 24 Sep 2008 17:25:51 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>Jeg mener at TDC vælger sin egen tolkning af konkurrencelovgivningen - den
>som tjener TDC bedst.

Sandsynligvis.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Rado

Dato : 25-09-08 16:15

On Tue, 23 Sep 2008 23:31:09 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Det har jeg aldrig oplevet.

Jeg har oplevet af have en 10 Mbit linie, på et tidspunkt droppede de
så 10 Mbit linierne og tilbød 20 MB til en lavere pris. Men de blev
blot ved med at lade mig køre videre på min 10 Mbit til den
oprindelige pris, uden at meddele mig noget. Jeg måtte selv bede om en
opgradering til 20 Mbit da jeg langt om længe opdagede det.

Fra : Michael Ravn

Dato : 23-09-08 22:16

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, på dit initiativ.
>
> Dvs., at du selv skal holde øje med nye priser. hvilket er dårlig
> service i stedet for at de automatisk tilbyder enten en højere
> hastighed eller en lavere pris.

Som nævnt har jeg flere gange fået tilbud om forøget hastigheden til samme
pris uden at bede om. Men det er rigtigt, de plejer vist ikke at skrive, at
man kan vælge at få sænket prisen i stedet for.

Fra : John Smith

Dato : 23-09-08 22:47

Jeg synes at i burde alle sammen ringe til kundeservice hos cybercity
imorgen, og opsige jeres abbonementet,
og så købe noget hos XXXX (indsæt selv noget i synes er bedre) istedet, så i
bliver glad :)

Jeg må også tilføje at jeg også har været igennemt møllen, så på ingen måde
forsvarer CC, men jeg skal jo have internet et eller andet sted og om det er
det ene sted eller det andet, er jeg ligeglade med, bare det er billigt og
de levere varen.
Og det har CC gjort i de år jeg har været kunde hos (over 8 år, min
forbindelse har været ned 2 gange )
Om de kommer i kontanten ændrer ikke noget på på. De laver fejl, der er også
andre det gør. De skal bare arbejde videre på at rette der hvor det går
galt.

//js

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 05:37

Michael Ravn skriver:

> Som nævnt har jeg flere gange fået tilbud om forøget hastigheden til samme
> pris uden at bede om. Men det er rigtigt, de plejer vist ikke at skrive, at
> man kan vælge at få sænket prisen i stedet for.

Men i deres kundevilkår står der at man altid får den gældende pris. Det
passer jo ikke....

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 15:23

Michael Ravn <mravn@FJERNemail.dk> wrote:

> [...]
> automatisk - og har også en gang på mit initiativ fået sænket hastighed og
> pris - alt uden problemer - kun ros herfra.

Det er ikke alle der er glad for det.

Vi havde (først, for et par år siden) TDC 256/128 fordi vi kunne slippe
for medielicensen. TDC opgraderede så hastigheden - og nedlagde den
hastighed adsl forbindelser - uden at give besked, men det opdagede jeg
tilfældigt og fik det rettet til 160/128. Det havde vi så indtil februar
i år, hvor vi nu fik besked om at denne hastighed (osse) ville blive
nedlagt og at langsomste adsl fremover ville være 512/128. Der var ikke
noget at gøre. TDC var hverken til at hugge eller stikke i over at det
ville koste os et par tusinde ekstra til DR Licens.

Det sjove var ellers, at hvis vi meldte os ind i Ældre Sagen kunne vi
godt få 256/128.

Nå, men vi skiftede så til CC og sparede en masse penge på vores fastnet
telefonregning - og medielicens.

I marts kunne jeg så konstatere endnu en morsomhed hos TDC, at TDC
alligevel har beholdt 256/128 som langsomste adsl forbindelse. Dog med
den krølle, at de nu garanterer 256 kbps som minimum for forbindelsen.
Så slipper man ikke for medielicens.

Det undre mig i øvrigt at DR Kontant behandler erhvervskundeforhold.
Hvad bliver det næste? At de blander sig i hvad AP Møller-Mærsk skal
betale for en borerig?

Men hvad ved jeg, jeg ser alligevel ikke DRs lort.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Hauge

Dato : 24-09-08 15:42

Axel Hammerschmidt wrote:
> Det undre mig i øvrigt at DR Kontant behandler erhvervskundeforhold.

> Men hvad ved jeg, jeg ser alligevel ikke DRs lort.

Hvorfra ved du hvad DR's Kontanten sender? Nåehja, fra programoversigten..

/Hauge

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 15:54

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Hvorfra ved du hvad DR's Kontanten sender? Nåehja, fra programoversigten..

Fra DRs hjemmesider. DR er en forkortelse for Danmarks Radio. Og vi
betaler radiolicens.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 16:05

Axel Hammerschmidt skriver:

> Fra DRs hjemmesider. DR er en forkortelse for Danmarks Radio. Og vi
> betaler radiolicens.

Har du da set programmet ?

Hvor kommer den med erhvervskundeforhold fra ?
Herfra?
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/09/23115246.htm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 16:44

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Axel Hammerschmidt skriver:

> Har du da set programmet ?

Nej.

> Hvor kommer den med erhvervskundeforhold fra ?
> Herfra?
> http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/09/23115246.htm

Godt spørgsmål. Da jeg læste det i går stod der, at Jørgen Christensens
ab var et erhvervsab. Nu er det fjernet.

Men der står stadig, flere steder, at hans ab gælder for et år.

F.eks som her:

: Så i 2006 forsøger Jørgen Christensen sig igen og skriver en mail til
: Cybercity. Han ønsker at opsige sit abonnement, og han opsiger sin
: aftale i god tid før årsskiftet. Alligevel sender Cybercity endnu en
: gang en regning - denne gang for hele 2007.

CCs webhosting for professionelle gælder netop for et år - iflg CCs
betingelser.

Godt man ikke har TV.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 18:04

Axel Hammerschmidt skriver:

> Godt spørgsmål. Da jeg læste det i går stod der, at Jørgen Christensens
> ab var et erhvervsab. Nu er det fjernet.

Spændende.

> Men der står stadig, flere steder, at hans ab gælder for et år.

Ja. Webhosting

> [...]
> : gang en regning - denne gang for hele 2007.
>
> CCs webhosting for professionelle gælder netop for et år - iflg CCs

Og for private ?

> Godt man ikke har TV.

Godt man ikke er hyler.....

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 19:46

Klaus D. Mikkelsen <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Axel Hammerschmidt skriver:

<snip>

> Og for private ?

Efter de første 5 måneder er opsigelsesvarslet 1 måned for private.

For private står der, at opsigelsen skal være skriftlig.

Og opsigelse for erhverv:

: Abonnementsaftalen har en bindingsperiode på 1 år fra afgivelse
: af ordre. Efter bindingsperioden kan aftale opsiges med et varsel
: på minimum 30 dage til udløb af regningsperiode.
: Forudbetalt abonnementsafgift refunderes ikke. Opsigelsen skal
: ske ved skriftlig henvendelse til Cybercity Erhverv.

Skriftlig plejer at betyde anbefalet brev.

Det passer endvidere med, at DR Kontants beskrivelse af forløbet er for
webhosting og ikke webhotel.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-08 15:51

Axel Hammerschmidt skriver:

> Men hvad ved jeg, jeg ser alligevel ikke DRs lort.

Nej, det kan du jo ikke, når du ikke har et tv.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-10-08 07:15

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> wrote in message
> I dag kl. 21.25 - 21:50 på DR1
>
> Hvis nogen skulle være interesseret...

Og idag har jeg stadig ikke hørt noget fra dem, tiltrods for jeg skrev
til dem inden programmet blev vist, jeg har dog selv kontaktet dem i
mellem tiden, og de har skam reageret (ved at sende en mail til email
adressen på det abb det drejer sig om (som blev lukket for over 3 mdr
siden)...