Hastighedstest. TDC kontra speedtest.net
Fra : Mikkel

Dato : 23-09-08 01:17

Fra : Mikkel

Dato : 23-09-08 01:22

> Hej
Sådan går det når amatøre går igang.

Jeg har en webspeed 16/1 Mb, og tjekket hastigheden med tdc og andre.
Her er resultatet helt i orden... Hvis jeg så bruger www.speedtest.net,
bliver resultatet som 4/1 Mb

Jeg har testet flere gange med samme resultat. Jeg tester fra en
bærbar med trådløs netværk

Hvad er det der gør forskellen, det trådløsenetværk eller ???

På forhånd tak. Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 23-09-08 09:06

Mikkel skrev blandt andet:

> Jeg har en webspeed 16/1 Mb, og tjekket hastigheden med tdc og andre.
> Her er resultatet helt i orden... Hvis jeg så bruger
> www.speedtest.net, bliver resultatet som 4/1 Mb

Og du har valgt den server speedtest.net foreslår - den gule pyramide?
Du vil sandsynligvis blive foreslået at teste mod Teknikmejeriet i Malmö -
og når jeg gør det, får jeg samme resultat som med TDC's hastighedstest.
Andre servere der er længere væk, kan give betragteligt ringere resultater.

--
vh
Ole C

Fra : gil

Dato : 23-09-08 10:28

Prøv denne: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

--
gil

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 15:52

gil <gil@obyon.com> wrote:

> Prøv denne: http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/

: Programmet kræver Windows NT, 2000 eller XP og fungerer desværre ikke
: på Mac, ...

Det er utroligt, det bliver ved.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : MN

Dato : 24-09-08 16:18

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> : Programmet kræver Windows NT, 2000 eller XP og fungerer desværre ikke
> : på Mac, ...
>
> Det er utroligt, det bliver ved.

Opgrader til PC...

Fra : gil

Dato : 24-09-08 19:16

Axel Hammerschmidt wrote:

> : Programmet kræver Windows NT, 2000 eller XP og fungerer desværre ikke
> : på Mac, ...
>
> Det er utroligt, det bliver ved.

Er man Linux bruger kan programmet fint afvikles med Wine; men det hjælper
jo ikke dig.

--
gil

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-09-08 19:46

gil <gil@obyon.com> wrote:

> Er man Linux bruger kan programmet fint afvikles med Wine; men det hjælper
> jo ikke dig.

Mac OS X er skam UNIX.

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-09-08 12:34

Mikkel skrev:

> Her er resultatet helt i orden... Hvis jeg så bruger www.speedtest.net,
> bliver resultatet som 4/1 Mb

Jeg har lige testet med Speednet med min faste pc og to bærbare,
trådløse. Alle tre giver der rigtige resultat (10 Mbps).

En trådløs forbindelse med én klient bør ikke have problemer med
16 Mbps. Det teoretiske maksimum er 27 Mbps

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-10-08 22:04

Mikkel wrote:

> [...]
> bærbar med trådløs netværk
>
> Hvad er det der gør forskellen, det trådløsenetværk eller ???

Forskellen er afstanden til serveren (Målt i netværks afstand, som ikke
nødvendigvis har noget somhelst med fysisk afstand at gøre), og
kvaliteten af forbindelsen til test serveren.

Hvis du gerne vil teste med en ikke TDC test, har CyberCity en meget
lignende teste på speedtest.cybercity.dk (Hvis jeg ikke husker galt.).
Jeg mener også du kan finde en tilsvarende test hos Telia og/eller
Fullrate. Husker dog ikke URL'en.

- Chano K. Andersen

Fra : Mikkel

Dato : 23-09-08 02:29

On 23 Sep., 10:06, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> Andre servere der er længere væk, kan give betragteligt ringere resultater.

Ja jeg vælger den "gule".

Fra : Ole C

Dato : 23-09-08 10:00

Mikkel skrev blandt andet:

> Ja jeg vælger den "gule".

Er det Teknikmejeriet i Malmö?
På et tidspunkt - for længe siden - gav den mig et dårligt resultat, men som
skrevet i mit foregående indlæg, er den OK nu.
Du må trøste dig med, at andre testsider viser at din hastighed er OK

--
vh
Ole C