Skærme
Fijala 3554
Computerskærm og tv i et
Fra : Anders

Dato : 22-09-08 23:53

Jeg har netop pensioneret min samtron 19" CRT skræm, og mit 19" Lumatron
TV synger på sidste værs. Så det er ved at være på høje tid, at jeg
finder mig en ny løsning. Da fjernsyn og computerskærm alligevel skal
stå ved siden af hinanden på skrivebordet, har jeg fået den fixe ide at
kombinere de to - enten ved at købe en computer skærm med indbygget
tuner, eller ved at købe en ekstern tuner som f.eks:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=61811.

Jeg har dog ingen erfering med denne løsning. Er der nogen der har
prøvet det? Findes der bedre løsninger?

Skræmen skal så være en 24" skærm, som kan håndtere både input fra
tuneren og HDMI fra min bærbare. Ville helst undgå et TN panel, men jeg
tror måske ikke helt økonomien holder til, at det samlet bliver meget
mere end 4.000kr . Er der en der kan ryste en god 24" ud af ærmet?

Måske I har bedre ideer til, hvordan jeg får lavet et godt
generationsskift på mit skrivebord?

Mvh Anders Lund

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-08 16:08

"Anders"
> [...]
> jeg fået den fixe ide at kombinere de to -> Mvh Anders Lund

Datteren har lige fået en 20" LG der fungerer som tv og skærm,
den er billig og gør det den skal - Men ikke en jeg ville sidde og
arbejde ved mere end et par timer a gangen.. -max-

Fra : Bo Hellum

Dato : 28-10-08 09:15

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders"
>
> Datteren har lige fået en 20" LG der fungerer som tv og skærm,
> den er billig og gør det den skal - Men ikke en jeg ville sidde og
> arbejde ved mere end et par timer a gangen.. -max-

Hej Max

Øhh, hvad skærm er det? Er der antenne stik i selve skærmen eller hvordan
forbinder hun antenne-skærm?

Hygge
Bo

Fra : Morten

Dato : 29-10-08 16:28

> Hej Max
>
> Øhh, hvad skærm er det? Er der antenne stik i selve skærmen eller hvordan
> [...]

De fleste TV fladskærme i dag har enten VGA, DVI eller HDMI indgang og du
kan dermed koble en computer til dem den vej.
Men de fleste har ikke en særlig god opløsning. Du skal op i Full HD hvis
det skal ligne noget. 1360 (eller hvad det nu lige er) * 768 er lige en tand
i underkanten. Det er jo den gode gamle 1024*768, bare en anelse bredere.
Ikke noget vild fed opløsning til en computerskærm.

Og så skal du lige sikre dig at grafikkortet kan køre i præcis skærmens
native opløsning. Nok kan de fleste skærme vise ikke native opløsninger, men
problematikken er den samme som fladskærme til computere og det ser ikke
godt ud og ikke behageligt at bruge i længden.

Mvh
Morten