klimaændringer, terner og rider
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-08 19:22

Jeg hørte forleden, at flere fuglearter, især terner og rider var på vej væk
fra Danmark, da tobisstimerne trækker nord på.
Det skulle skyldes, at en bestemt vandloppe, tobisen jager, er meget følsom
over for temperaturstigninger.
Der blev sagt noget om, at fuglene ikke havde fået unger på vingerne de
sidste 5 år.

Men jeg har da set masser af terner og deres unger ved Ejderen og ved Skagen
både i år og sidste år.
Riderne besøgte jeg forrige år ved Bulbjerg, og da så jeg da unge fugle.

Så er det en and? Eller måske kun en halv sandhed?

Der blev forresten set sølvhejre ved Haderslev i dag!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-09-08 07:20

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> Riderne besøgte jeg forrige år ved Bulbjerg, og da så jeg da unge fugle.
>
> Så er det en and? Eller måske kun en halv sandhed?

Du kan forhåbentlig se forskel på en terne og en and

(Undskyld, men den var uimodståelig)