Vibrationer på Peugeot Speedfight 97 model~
Fra : jama

Dato : 18-09-08 13:42

Har givet 5000 kr. for den, den er ganske pæn ingen ødelagte skjolde,
bortset fra lidt riser i højre side, den har kørt ca. 4.500 km.
Syntes dog den vibrere (for meget) når man gir den lidt gas og den er på
står på støttefod, man mærker det særlig hvis man har hånden på et af
skjoldene, det kan også mærkes i gashåndtaget, selve vibrationerne er særlig
udtalt, nå man gaser lidt op og ned. Når først knallerten er i gang og den
køre omkring 40 kmt er det væk.
Er det noget jeg må leve med ? Det er alt for irreterende, så heller sælge
den.
Mvh.Mvama

Fra : ScooterGrisen

Dato : 18-09-08 07:59

Jeg har også nogle vibrationer problemer på min Kymco Super 8.
Der er ingen vibrationer under 30km/t men når jeg kommer over så
starter det kraftigst ved 30km/t og bliver så "mindre og mindre" jo
højere hastighed. Altså vibrationen er den samme men den er ikke
konstant, der kommer ligesom en frakvens.

Jeg tror enten der er fordi koblingstrykfjederen er for stramt så den
presser for hårdt om kileremmen så den begynder og hoppe.
Eller det er den ene kobling remskive som er lidt skæv.
Eller det kan være fælg og dæk som ikke er balanceret eller skævt sat
på eller noget.

Man kan betale sig fra at få den balanceret også bliver der sat sådan
nogle små blylodder på så dækket vejer lige meget hele vejen rundt.
men jeg ved ikke om det ville hjælpe.

Jeg skal have en slappere trykfjeder i min kobling på et tidspunkt men
finder jeg ud af om det hjalp på min.

Fra : jama

Dato : 18-09-08 17:32

"ScooterGrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja jeg har også tænkt på dette evt. variomatic.
mvama

Fra : ScooterGrisen

Dato : 18-09-08 13:56

Jeg tog mit variatordæksel af og startede motoren og gav den gas og
specielt der hoppede den helt vildt når baghjulet bare fik lov at køre
frit uden modstand.

Så det kan du da prøve også se hvad det er som hopper, bare pas på ik
og få fingeren i variatoren det kan ik være godt.