Kreditkortbetalinger via PBS - nye regler ~
Fra : Michael Zedeler

Dato : 19-09-08 21:50

Hej derude.

Jeg har lige fået hægtet min virksomhed på PBS' nye kreditkortsystem, så
vi kan tage imod kreditkortbetalinger via nettet. De nye regler siger
at man skal benytte et særskilt vindue til indtastning af data, så
kortdata ikke skal igennem ens egen server længere. PBS tilbyder nu selv
at hoste denne tjeneste - i konkurrence med virksomheder som DIBS,
Dandomain, PIL og andre.

Min konklusion var at PBS nok alligevel ville kvæle de andre
leverandører, så jeg besluttede mig for at bruge deres løsning.

Efter at have sat det op, er det gået op for os at deres løsning er
elendig. Den skriver interne fejlbeskeder på dansk, der er en
tilbage-knap der ikke virker (den der dukker op når kunden indtaster et
forkert kortnummer) og vejledningerne på siden er alt for sparsom.

Det er svært at forstå hvordan man seriøst kan tage penge for sådan en
gang klamp.

Er der andre her, der er endt med deres løsning, eller er jeg en af de
uheldige få?

Mvh. Michael.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-09-08 13:02

Michael Zedeler wrote:
> Det er svært at forstå hvordan man seriøst kan tage penge for sådan en
> gang klamp.

Den kostede heller ikke penge i starten at all... men de blev tvunget
til at tage penge på den pga. "forvridning" i konkurrencen.
(De tog kun et gebyr pr. modtaget betaling indtil de blev tvunget til at
ændre priserne).

> Er der andre her, der er endt med deres løsning, eller er jeg en af de
> uheldige få?

Jeg har hørt meget negativ til jeg ville rode med den! Så det er ikke
kun dig - har faktisk ikke hørt positiv respons fra nogen (endnu) for
deres løsning. Så, skift så hurtig som muligt til en af de andre der har
bedre erfaring i betalingssystemet, og lad PBS klare deres
"kernekompetance", nemlig indløsningsaftalen :)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-09-08 22:25

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> til at tage penge på den pga. "forvridning" i konkurrencen.
> (De tog kun et gebyr pr. modtaget betaling indtil de blev tvunget til at

Meget underligt.

> [...]
> bedre erfaring i betalingssystemet, og lad PBS klare deres
> "kernekompetance", nemlig indløsningsaftalen :)

Problemet er jo at de nok vil bruge deres monopol til at tvære alle
udbyderne ud, indtil der kun er DIBS tilbage, hvorefter de velsagtens
køber DIBS. Jeg kan ikke rigtig se hvad andet formål, de har. Derfor
ville jeg spare mig selv besværet med at være kunde hos en mindre
virksomhed, der kommer under pres fra deres egen leverandør.

Ikke at jeg mener at PBS er specielt fantastiske, men man må jo vælge
sine slåskampe.

Iøvrigt er der sket det at jeg har snakket med en af udviklerne bag
systemet. Han indrømmede direkte at det var ... skal vi sige ... ikke
helt den ønskede kvalitet, men at de iøvrigt arbejder på en helt ny
version, der kommer ud om 1-2 måneder.

Hvem er det du kender, der også har prøvet systemet?

Mvh. Michael.