Skærme
Fijala 3554
God 20" ws
Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-09-08 14:27

Hejsa,

jeg leder efter en skærm, som IKKE har et TN panel, som er max 20", og som
har
en opløsning på helst 1680x1050, og i hvert fald ikke større, for det
understøtter mit grafikkort ikke.. Pris helst ikke over 3500 kr.

Det eneste bud jeg har kunnet finde på prad.de er Eizo S2031W serien; men
den
forhandles tilsyneladende ikke i Danmark. Jeg kan i hvert fald ikke finde
nogen dansk forhandler, og den figurerer ikke på Eizo's hjemmeside.
Jeg har hidtil kun kunnet finde den i fx Tyskland; men det er jeg ikke så
glad
for mht garanti etc.

Så er der nogen, der kender en skærm med ovenstående specs, som forhandles
i Danmark?

//michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 14:58

Michael Thomsen skriver:

> Så er der nogen, der kender en skærm med ovenstående specs, som forhandles
> i Danmark?

Hvis du ellers kan få den endnu, så er jeg vældigt glad for min
ViewSonic VX2025wm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-09-08 14:59

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Michael Thomsen skriver:
>
> Hvis du ellers kan få den endnu, så er jeg vældigt glad for min
> ViewSonic VX2025wm

Fik du fat i én uden problemet med falsk lys ind fra hjørnerne af?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 15:14

"Jens C. Hansen" skriver:

> Fik du fat i én uden problemet med falsk lys ind fra hjørnerne af?

Åbenbart (kendte ikek til problemet, men har det ikke).

Det er en LCD på godt og ondt (manglende sort og betragtningsvinkel) men
med et rimleigt farveægte panel.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-09-08 15:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Jens C. Hansen" skriver:
>
> Åbenbart (kendte ikek til problemet, men har det ikke).

Du kan se det her, ca. trekvart nede ad siden.
http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction=showfull&id=1150701918

> Det er en LCD på godt og ondt (manglende sort og betragtningsvinkel)

Ja, den lodrette betr.vinkel er ikke alt for god.
Hvis jeg rejser mig op, så jeg ser ned på den i en 45 grader vinkel, ser
billedet helt anderledes ud.

> men
> med et rimleigt farveægte panel.

Jep, det var også derfor jeg valgte den, men jeg er en anelse utilfreds
med det hjørnelys på min. Det er dog kun når skærmen er sort eller meget
mørk at det ses, så jeg valgte at beholde den.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 17:07

"Jens C. Hansen" skriver:

> Du kan se det her, ca. trekvart nede ad siden.
> http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction=showfull&id=1150701918

Okay, det har jeg slet ikke.

Jeg er hysterisk med sådan....

Til gengæld kan jeg se at jeg har ramt nogenlunde samme kontrast og
farveværdier med det blotte øje.

> Ja, den lodrette betr.vinkel er ikke alt for god.
> Hvis jeg rejser mig op, så jeg ser ned på den i en 45 grader vinkel, ser
> billedet helt anderledes ud.

Ud fra min "normale PC position" valgte jeg at se bort fra det i forhold
til andre skærme. I andre tests har der også været "brokket lidt" over
manglende ergonomi (justeringsmuligheder), men da skærmen altid står som
den nu er placeret er det også bedøvende lige meget til mit brug.

> Jep, det var også derfor jeg valgte den, men jeg er en anelse utilfreds
> med det hjørnelys på min. Det er dog kun når skærmen er sort eller meget
> mørk at det ses, så jeg valgte at beholde den.

Som skrevet oplever jeg det ikke på min.
Men farverne er fine og det er blandt en af de vigtigste parametre for
mig.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-09-08 15:33

On Thu, 18 Sep 2008 15:57:57 +0200, Klaus D. Mikkelsen
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Hvis du ellers kan få den endnu, så er jeg vældigt glad for min
> ViewSonic VX2025wm

Æv, den ser (også) ud til at være udgået her i landet :(

//michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 17:10

Michael Thomsen skriver:

> Æv, den ser (også) ud til at være udgået her i landet :(

Nu er det også over et år siden (tror jeg nok) at jeg fik min og der var
den sådan set ved at udgå, så for at tømme restlageret fulgte der et
webcam med......Jeg mener at det var fra PC_lager.dk jeg fik den.

Fra : Janus

Dato : 19-09-08 22:07

Michael Thomsen den 18-09-2008 15:27:
> [...]
> for mht garanti etc.
>
> Så er der nogen, der kender en skærm med ovenstående specs, som forhandles

S-ips
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=315131