Diablo II problem.
Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 13:08

Min gamle computer med XP blev desværre "dræbt" af et lyn i fredags. Købte
så en ny med Vista, og gudhjælpemig om ikke der er kompabilitetsproblemer
når jeg prøver at spille Diablo II + Expansionsudgaven .

Jeg bliver dirigeret ind på Blizzard's hjemmeside for at opdage at deres
support er "down for maintenance will be back soon." Er der mon nogle af jer
der har fået support fra dem, hvor problemet er blevet løst, for ellers kan
man jo ikke spille spillet mere, og det er da ærgerligt ?

Der er vist efterhånden meget der ikke er kompatibelt med Vista. Jeg må
ellers væbne mig med tålmodighed og vente på Diablo III, men jeg er ikke
helt klar over om den udkommer i år. Jeg synes det er et godt spil at slappe
af med.

Enhver hjælp vil blive meget værdsat.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-08-08 14:55

Tove Krieger <minimiv@privat.dk> declared in:
48a2ce8f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> [...]
> nogle af jer der har fået support fra dem, hvor problemet er blevet
> løst, for ellers kan man jo ikke spille spillet mere, og det er da

Har du kigget disse igennem?:
http://www.google.com/search?q=vista+diablo2&btnG=Google+Search

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 15:52

In news:0313c019$0$29385$c3e8da3@news.astraweb.com,
Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> typed:

> Har du kigget disse igennem?:
> http://www.google.com/search?q=vista+diablo2&btnG=Google+Search

Hej Thomas.

Mange tak for svar. Det var da nogenlunde opmuntrende læsning i det link.

Der er bl.a. én der skriver at man skal downloade D2patch_111b + prepatch
fra Blizzards hjemmeside, men det ligger jo lidt tungt med det p.t., når
Blizzard's support er nede på grund af "maintenance". Jeg må væbne mig med
tålmodighed til de kommer tilbage, hvilket jo nok ikke er foreløbig

Der er også én der skriver at man skal starte spillet med D2vidtst.exe, men
den kan ikke bruges til noget. Det er jo bare en videotest. Jeg prøvede også
at få den til at starte med fanen "kompatibilititet" med XP SP2 og de andre
muligheder i egenskaber for exe-filen, men ingen af dem virkede efter
hensigten, så jeg venter spændt på Blizzard's support. Håber de patchfiler
virker i Vista, hvilket de gjorde iflg. et af de indlæg jeg læste.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-08 22:06

In news:48a2f519$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv@privat.dk> typed:
> In news:0313c019$0$29385$c3e8da3@news.astraweb.com,
> Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> typed:

Hej igen.

Jeg gik ind på "Hellsgamers" hed det vist, og downloadede patch 1.12a, og så
kunne jeg pludselig starte spillet. Det er lidt irriterende med alle Vistas
(sikkert velmente) kommentarer, men det må jeg så lære at leve med.
Grafikken er nu heller ikke helt tosset selvom det er et lidt ældre spil,
men det er et ret godt grafikkort der er i min nye pc.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-08-08 10:37

Tove Krieger wrote:

> kunne jeg pludselig starte spillet. Det er lidt irriterende med alle Vistas
> (sikkert velmente) kommentarer, men det må jeg så lære at leve med.

Ellers må du skifte til Linux og Cedega:
http://www.cedega.com/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=2318

Diablo II er Cedega Certified.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-08 12:17

Jesper Poulsen wrote:

> Ellers må du skifte til Linux og Cedega:
> http://www.cedega.com/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=2318
>
> Diablo II er Cedega Certified.

Tak for dit råd, men jeg bliver nu nok ved Vista. Jeg fik jo også løst
"problemet" med en patch.

Fra : PerX ...

Dato : 25-08-08 18:23

In article <48a2ce8f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
minimiv@privat.dk says...
> [...]
> helt klar over om den udkommer i år. Jeg synes det er et godt spil at slappe

Vista er ondt Tove! Formatter harddisken og installer XP ;)