Hvilken fugl?
Fra : Jacob

Dato : 07-08-08 01:44

Hej gruppe.

I går aftes havde vi besøg af en fugleunge i udestuen. Det er så vidt jeg
ved en falk, men hvilken?
Billede kan ses i dk.binaer

Fuglen var uskadt, men skulle have hjælp til at finde ud fra udestuen. Vi er
ved at skifte vinduer, og derfor er der kun ruder i ca. halvdelen af
udestuen p.t.

Mvh Jacob

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 07-08-08 13:33

Jacob wrote:
> [...]
>
> Fuglen var uskadt, men skulle have hjælp til at finde ud fra
> udestuen. Vi er ved at skifte vinduer, og derfor er der kun ruder i

Hej Jacob.
Det er en Spurvehøg (Accipiter nisus) ung han.
Se her: http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=listpictures&species_id=190

Mikkel

Fra : Jacob

Dato : 07-08-08 14:34

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jacob.
> Det er en Spurvehøg (Accipiter nisus) ung han.
> Se her: http://www.netfugl.dk/pictures.php?id=listpictures&species_id=190
>
> Mikkel

Tak for svaret. Den er helt sikkert meget ung, da den stadig er ved at lære
at flyve. Det er ikke første gang vi ser den, og den "kan" ikke flyve
særligt langt ad gangen - og det ser lidt klodset ud.

Jeg går ud fra, at jeg så bare skal ignorere den email du sendte? Vi bor i
Aalborg SV, østerådalen, men det er vel en spurvehøg uanset hvor vi bor?

Mvh Jacob

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 08-08-08 12:53

Jacob wrote:
> [...]
>
> Jeg går ud fra, at jeg så bare skal ignorere den email du sendte? Vi
> bor i Aalborg SV, østerådalen, men det er vel en spurvehøg uanset
Jo det er det, men det gør det meget nemmere at bestemme fugle at man ved
hvor i verden man befinder sig.

Mikkel