Søsætte jolle ved Udbyhøj / Randers fjord
Fra : Kåre

Dato : 17-09-08 14:11

Hej

Som sagt er jeg blevet jolleejer, men er noget tynd udi søsætningssteder...

Indtil nu har jeg investeret i årskort til slæbestedet i Randers havn. Så
kan jeg nå lidt ud i fjorden, og op i åen også.

Men jeg vil også gerne kunne komme ud at fiske ved kysten, f.eks. Udbyhøj.
Men økonomisk har jeg altså ikke råd til at have årskort alle steder, elelr
at smide en mindre formue for slæbested.

Det er en lille handy jolle, 12 fod, 100 kg og en lille motor. Det kræver
altså ikke nødvendigvis et fint slæbested at søsætte den.
Findes der nogle steder hvor man kan komme til at smide båden i vandet
gratis, yderst i Randers fjord?

Evt. også yderst i Mariager fjord / Als Odde.

pft
Kåre

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-09-08 17:09

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gratis, yderst i Randers fjord?
>
> Evt. også yderst i Mariager fjord / Als Odde.

Der er et lille slæbested i Voer havn som er gratis, kan være lidt
besværlig.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 11:03

> Der er et lille slæbested i Voer havn som er gratis, kan være lidt
> besværlig.

Er det derude hvor naturskolen ligger?

Hvorfor er det besværligt?
Jeg kan sagtens håndtere traileren pr håndkraft, så hvis ikke slæbestedet er
for stejlt, så behøver jeg ikke bilen til at bakke trailer ned på rampen.

mvh
Kåre

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 18-09-08 18:09

> [...]
> Jeg kan sagtens håndtere traileren pr håndkraft, så hvis ikke
> slæbestedet er for stejlt, så behøver jeg ikke bilen til at bakke

Ja det er nede ved naturskolen, ned til færgelejet og til højre så
ligger rampen en 20-30 meter henne såvidt jeg husker. Det besværlige er
at det kan være lidt problematisk at fastgøre jollen mens man kører bil
og trailer væk, tilbage til parkeringspladsen ved naturskolen.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 18-09-08 13:19
Fra : Kåre

Dato : 18-09-08 20:51

<carsten.beck@post.dk> skrev i en meddelelse
> Se evt. her:
> http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=grupper&funk=liste&gruppe=66
Perfekt! Meget meget fint! Lige det jeg søgte.

Mener dog ikke at alle oplysninger er helt korrekte.
Der står at rampen i Als Odde er gratis. Kan det passe?
Hvis det gør, så er det helt perfekt!

Tak!
Kåre

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 19-09-08 11:20

Hej.
Det med gratis ændrer sig hele tiden, så det må andre svare på.
Til gengæld ved jeg, at rampen i Vorre blev bygget om og gjort meget
bedre for nogle år siden!

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 26-09-08 09:35

Jeg har selv lige købt en jolle.
For lige at anskueliggøre det med slæbesteder, viser det sig, at
Kaløvig Lystbådehavn (Studstrup) har lukket deres slæbested for andre
end klubben!
Intet er statisk!

Carsten

Fra : carsten.beck@post.dk

Dato : 26-09-08 09:46

Husk lige, at du ikke må sejle opstrøms Randersbro uden lejede
"nummerplader"

Carsten

Fra : Kåre

Dato : 26-09-08 18:02

Husk lige, at du ikke må sejle opstrøms Randersbro uden lejede
"nummerplader"

Carsten

Hej Carsten

Jo det ved jeg skam godt.
Jeg har fået registreret jollen, og har fået min egen "nummerplade".

mvh
Kåre