Hvor meget vil det koste?
Fra : Snakee

Dato : 13-09-08 18:59

Hej Gruppe.

Jeg hjar en kammerat som har en CPI Hussar hvor stempel, cylinder samt
krumtap er røget sig en tur. Med henblik på muligvis at købe liget af
den, af ham og selv købe nye dele og sætte på, har jeg to spørgsmål.

1) Hvor meget vil det koste i dele (behøver ikke være originale jo)

2) Hvor svært er det selv at skifte nævnte dele når man ikke har prøvet
det før? Jeg kan sagtens betjene skruenøgle / skruetrækker men har
aldrig rodet med knallert på den måde før.

Håber der er nogle herinde der kan svare mig på disse to spørgsmål.
På forhånd tak.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : ScooterGrisen

Dato : 13-09-08 13:44

Du kan regne det ud på :
http://www.thansen.dk/products.asp?c=2100927360&n=1681973808
http://www.kgi.dk/catalog-1725.php

cylinder og stempel = 700,-
krumtap = 600,-
ialt = 1300,-

Det vel let nok hvis man har alt værktøjet og et værksted og ved
hvordan man gør det men ellers vil jeg sige det er ret så svært.
Men man lære jo kun af at prøve sig frem.

Cylinder og stempel er let nok, men du skal skille motorblokken ad for
at skifte krumtappen og det tror jeg er rigtig svært.

Så hvis det var mig ville jeg kun gøre det hvis jeg virkelig havde
lyst.

Og hvis du nu køber den og går igang men finde ud af at du ikke har
værktøj og ikke kan finde ud af det så kan det jo være du beslutter og
få en mekaniker til og skifte krumtappen også bliver det jo hurtigt
dyrt.

Ville hellere finde en anden hvor motoren var okay.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-08 11:25

ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> skrev:
> Du kan regne det ud på :
> [...]

+ div pakninger og pakdåser som man ligeså godt kan skifte ved
adskildelse af blokken

> Ville hellere finde en anden hvor motoren var okay.

En CPI ?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk