Min Italjet formula 50 kan ikke starte
Fra : Hanibal

Dato : 25-08-08 14:51

Hej med jer.

Min Italjet formula 50 kan ikke starte, den er helt død. Der er fin
gnist på tændrøret og den får tilsynladende benzin... sidst det lykkes
mig at starte den, kunne jeg kun holde den i live, med meget høje
omdrejninger. Er der nogle kloge hoveder der kan komme med et bud på
hvad der kan være galt med scooteren, det er møg træls ;-(

Hanibal

Fra : Nighthawk

Dato : 26-08-08 13:45

Hanibal <engagermann@gmail.com> wrote in news:6e79d49e-bbc4-4bf5-936b-
f86d6a3874e1@25g2000hsx.googlegroups.com:

> [...]
> omdrejninger. Er der nogle kloge hoveder der kan komme med et bud på
> hvad der kan være galt med scooteren, det er møg træls ;-(

Mulighederne er sku mange, men jeg ville nok starte med at rive
karburatoren af og rense den. Hvis dysen/dyserne er tilstoppet af skidt er
det bestemt en mulighed.

Af andre årsager kan nævnes at den muligvis får falsk luft, det kan komme
fra en utæt samling/pakning.

Selvom der er gnist på tændrøret ville jeg nok også prøve at skifte det.

/NH

Fra : Hanibal

Dato : 26-08-08 06:53

On 26 Aug., 14:45, Nighthawk <nighth...@no.valid.email> wrote:
> [...]
> fra en utæt samling/pakning.
>
> Selvom der er gnist på tændrøret ville jeg nok også prøve at skifte det.

Karburatoren er renset, jeg har en ide om at den får falsk luft et
eller andet sted fra...men hvor. Har prøvet med et nyt tændrør, det
hjalp heller ikke noget.

Hanibal