hvilken brugt
Fra : Carsten

Dato : 04-08-08 17:11

hej

Skal købe brugt knallert til min søn. Ca 4-5000 kr

Hvad skal man købe?
PGO, Yamaha, Kymco, Peugeot osv?
Er de helt billige ikke noget værd?
2 eller 4-takt?

Mvh

Carsten

Fra : OZ3BTO

Dato : 04-08-08 23:20

"Carsten" <admin@es.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Skal købe brugt knallert til min søn. Ca 4-5000 kr

> [...]

Hvad skal den bruges til og hvor lovlig skal den være ?

Hvis det er til skolekørsel som helt lovlig scooter/knallert så er næsten
alle lige gode dog ville jeg holde mig langt væk fra Thansen modellerne

Skal der tunes så noget piaggio yamaha eller aprillia

Fra : Carsten

Dato : 05-08-08 17:22

"
> [...]
> næsten
> alle lige gode dog ville jeg holde mig langt væk fra Thansen modellerne

Den skal være lovlig. Hvad med f.eks. en ny Baotian?

Eller er det bedre at købe en PGO der har kørt 5000?

Mvh

Carsten

Fra : Nighthawk

Dato : 05-08-08 17:58

"Carsten" <admin@es.dk> wrote in news:48987e2b$0$15875
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "

> Den skal være lovlig. Hvad med f.eks. en ny Baotian?
>
> Eller er det bedre at købe en PGO der har kørt 5000?
>
> Mvh
>
> Carsten

Glem Baotian, Listo, Gigantco, Texas og alle de andre kinesere der sælges
i byggemarkeder, diverse cykelhandlere og obskure kræmmere og
baggårdspendlere. De er alle lighinanden, det er noget værre skrammel,
har selv haft 2, og især hvis de skal være lovlige er de sløvere end en
puch maxi med efterspændt campingvogn.

Hvis ellers PGO'en er vedligeholdt og pæn, ja, så vil jeg mene at det er
et bedre køb.

En pæn og velholdt lovlig Suzuki FZ50 til 2500 i den blå avis er et bedre
køb end en kineser.

Og som den ansvarlige forælder du er så hold for guds skyld øje med at
knægten ikke afdrosler maskinen eller putter tun på. Tag en tur en gang
imellem og kører den væsentligt hurtigere end 30 så er der noget galt
(nålen kan sagtens vise for meget, men du kan sikkert nemt mærke om det
er 30 eller 50 den kører).

Bliver han snuppet er der bøde første gang og konfiskation af hele
maskinen anden gang, hvis den er ulovlig. Er han involveret i et uheld er
det ikke sikkert forsikringen dækker.

Scootere i dag er supernemme at pille ved, det tager en erfaren knejt 5
minutter og få den til at rende 50-60 stykker. Det er straks sværere med
en gammel Maxi eller FZ50, da der er ting der skal bores ud, og en masse
arbejde med delene.

/NH - som taler af bitter erfaring.

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-08-08 01:42

"Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
> [...]
> minutter og få den til at rende 50-60 stykker. Det er straks sværere med
> en gammel Maxi eller FZ50, da der er ting der skal bores ud, og en masse

5min.... skal vi ikke sige 2 min :P... Holder dog ikke ved alle modeller
bla. PGO Comet skal der købes nye stumper til eller en tur forbi en
drejebænk

Bliver svært at finde en maxi der er bundlovlig,, Nærmest alle er blevet
boret ud for mange år siden :p
FZeren ér lidt lusket da den på det danske marked er født med 2
skyllekanaler i cyllen.. Men størstedelen af de cyller man kan købe som
lovlige er med 3 skyllekanaler som gør at den vil rende noget stærkere..
omkring de 45-50kmt

Fra : ScooterGrisen

Dato : 05-08-08 14:38

Jeg syns da klart du skal vælge en 4 takt fordi jeg æææælsker 4 takt
hehe
Ej men hvis er lige glad med hvor langt den går på literen og hvor
meget den larmner og hvor meget den stinker af olie og benzin fra
udstødningen og du vil ha det der er lettest og have med at gøre så er
det nok bedst og købe en 2 takt.

En 4 takt har ventiler som skal stilles engang imellem og det mere
besvært og skifte olie i motoren. på en 2 takt skal du bare hælde på
og der er ingen ventiler.

Og ja alle dem der kaldes kina scootere som baotian texas listo pexma
osv det er de billigste men også de dårligste og hvis du købe en
dårlig billig scooter så kommer du nok til at få flere problemer og
flere reparationer end ellers og du kommer nok til at skulle mere på
værksted og betale en mekaniker.

De unge kan godt li Aprilia Sonic som er en 2 takter men lur mig om
det ikke øger chancer for at den bliver stjålet fordi den er populær
at stjåle også er den fucking dyr.

Men hvad kan man få for 5000kroner. en PGO eller pegeout lyder da som
en god ide.

Og også Kymco (fordi jeg selv har en *G*)

Piaggio Zip skulle hvis også være en fin fætter men jeg ved ikke om
man kan få dem til 5000kroner.

Fra : Carsten

Dato : 05-08-08 21:58

Takker for kommentarerne.