Kreta - Rethymnon
Fra : Anders

Dato : 28-08-08 08:36

Jeg skal på familieferie i oktober og kunne godt tænke mig at stoppe et
par dyk eller tre ind i løbet af ferien. Vi skal bo i Rethymnon, dvs.
vestkreta men det betyder mindre hvis der er mulighed for et godt dyk.

Er der nogen der har dykket på Kreta ? Vrag der er værd at se, natur
etc. Anything I guess.

Anders

Fra : Jan Peterson

Dato : 28-08-08 20:02

"Anders" <a@b.hotmail> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har dykket på Kreta ? Vrag der er værd at se, natur etc.
> Anything I guess.
>
> Anders

Hej
Jeg har dykket ved Chania et par gange. Grotterne ude nordøst for byen er et
besøg værd.
Ved Rhethymnon har jeg kun snorklet. Jeg kan varmt anbefale et lille
feriested ca 15 km øst for Rhethymnon - Bali hedder det. Kør gennem byen ud
til den yderste strand - en lille lukket bugt. Her er god snorkling. Der
findes et dykkercenter ved havnen - http://www.hippocampos.com.gr -
som jeg altså ikke selv har erfaring med. Men jeg har talt med en dansk
dykker dernede som kunne anbefale dem. Vægdyk, grotter og andet godt. Vrag?
ved det ikke.
--
Venlig hilsen
Jan Peterson