Dykning - Hvor?
Fra : Nicolai Lüning Thoni~

Dato : 26-08-08 22:24

Hej!

Vi er to unge mænd (på 21), som begge har erhvervet Padi Open Water
kurset indenfor det sidste års tid. Ingen af os har dog fået gjort
noget ved det, og det er derfor på tide!

Da ingen af os er millionære, vil vi gerne finde en måde at komme ud
under vandet som ikke koster en bondegård. Vi ved godt at ingenting er
gratis her i livet, men de steder vi har fundet bliver det jo en 6-700
kr for bare at komme ud en enkelt dag, da vi jo også skal leje
udstyr.

Vi bor begge i københavnsområdet.

Så er der nogen der ved hvordan man ellers kan komme ud, til en
nogenlunde pris?

Mvh
Nicolai Thoning

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 26-08-08 15:55

On 26 Aug., 23:23, Nicolai Lüning Thoning <n_thon...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> udstyr.
>
> Vi bor begge i københavnsområdet.
>
> Så er der nogen der ved hvordan man ellers kan komme ud, til en

I kunne jo overveje at melde jer ind i en dykkerklub. Det koster
ganske vist et medlemskontigent, men så kan I til gengæld leje
klubudstyr væsentlig billigere end 600-700 kr, og dykkerturen koster
kun transporten.

Københavns Dykker Club har klubudstyr som medlemmer kan leje til meget
overkommelige priser. Hjemmesiden er kbhdyk.dk .

Jens Olsen

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 27-08-08 05:56

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> ganske vist et medlemskontigent, men så kan I til gengæld leje
> klubudstyr væsentlig billigere end 600-700 kr, og dykkerturen koster

Hvilke centre i København tager så meget for udlejning af udstyr ?

> Københavns Dykker Club har klubudstyr som medlemmer kan leje til meget
> overkommelige priser. Hjemmesiden er kbhdyk.dk .

Og hvad tager i ?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-08-08 07:09

"Nicolai Lüning Thoning" <n_thoning@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> udstyr.
>
> Vi bor begge i københavnsområdet.
>
> Så er der nogen der ved hvordan man ellers kan komme ud, til en

Flere dykkerklubber har låneudstyr.
I Roskilde Frømandsklub kan I låne det meste, hvis I er medlemmer,
I skal dog have jeres egen dragt.
Dykkerture koster kun benzin til biler og både.

Kontingent er ca 1100,- for et år.

Søren Arnvig

Fra : nringgaard@hotmail.c~

Dato : 27-08-08 02:06

Kommercielle dykkercentre udlejer typisk et komplet sæt dykkerudstyr
til 3-400 kr. pr. gang.

Hvis man tager med på en dykkertur arrangeret af dykkercentret (båd-
eller stranddyk) er den samlede pris for turen inkl. udstyr ca. 4-500
kr., og der vil så være en instruktør eller divemaster til at lede
turen.

500 kr. svarer til en glad aften i byen, og da man alligevel ikke bør
dykke med tømmermænd er mit råd at spare byturen, gå tidligt i seng,
og i stedet få en fantastisk dykkerdag...

På sigt er det selvfølgelig billigst at investere i sit eget udstyr
(afhængigt af, hvor meget man dykker), men man kan jo starte et sted
og nøjes med at købe en maske i første omgang og så efterhånden bygge
ovenpå.

God dykkerfornøjelse!