Skal våddragten være for stor eller for li~
Fra : jim

Dato : 19-08-08 11:28

Konen er vistnok lige midt mellem to størrelser våddragt til
snorkling.

Hun synes en XL er lige lidt for "løs" mens en L er "god stram".

Det er kun meget lidt det drejer sig om. XL hænger ikke og slasker, og
L sidder ikke så stramt at hun ikke kan få vejret. Men når man nu står
og skal vælge skal man så tage L eller XL?

/jim

Fra : Bo Christensen

Dato : 19-08-08 18:34

Det er kun meget lidt det drejer sig om. XL hænger ikke og slasker, og
L sidder ikke så stramt at hun ikke kan få vejret. Men når man nu står
og skal vælge skal man så tage L eller XL?

prøv et andet fabrikat ?

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-08-08 19:06

>Det er kun meget lidt det drejer sig om. XL hænger ikke og slasker, og
>L sidder ikke så stramt at hun ikke kan få vejret. Men når man nu står
>og skal vælge skal man så tage L eller XL?

Den skal jo helst passe, men husk at neopren har det med at krympe. Skal den
ikke bruges til vinterkoldt vand så tage hellere den der er lidt for stor.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, email: m@nley.dk

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 19-08-08 20:09

jim wrote:
> [...]
> L sidder ikke så stramt at hun ikke kan få vejret. Men når man nu står
> og skal vælge skal man så tage L eller XL?

Helt klart L, en våddragt skal sidde stramt, hvis den er løs sker der
meget vandudskiftning, og så bliver det hurtigt koldt.

Nu har du ikke nævnt hendes våddragtserfaringsniveau, men mange synes en
velsiddende dragt er for stram. Folk er ikke van til der sidder noget så
tæt og stramt på kroppen.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-08-08 21:12

"jim" <jim@officeconsult.dk> wrote in message
> [...]
>L sidder ikke så stramt at hun ikke kan få vejret. Men når man nu står
>og skal vælge skal man så tage L eller XL?

Våddragter krymper, det gør koner ikke så valget burde være nemt
Nu er størrelser ikke altid ens afhængigt af fabrikat, så måske skulle hun
prøve forskellige fabrikater og modeller.
Alternativt kunne hun få en målsyet. Man bliver aldrig glad for noget der
ikke passer, specielt ikke kvinder
Det ville hun også huske næste gang du skal have noget udstyr.

Allan Hansen

Fra : Kirsten

Dato : 20-08-08 06:04

Hov hov hov .............. kan vi lige få kammertonen
her. Der er ikke koner som ændre facon. Det er
dragterne.

Desuden er det ikke kun neopren som krymper. Har
det samme problem med min trilaminatdragt

Der findes jo dragter i kvindefacon - måske er det en
idé

/Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-08 08:25

> Desuden er det ikke kun neopren som krymper. Har
> det samme problem med min trilaminatdragt
> /Kirsten

Det skyldes et lille irriterende dyr.: Krympemøl.
Deres nære slægtning ældresværmer, er skyld i at bådrælinger bliver højere
og flaskerumfang bliver mindre - indvendigt, kommer ret snigende.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Dorthe

Dato : 23-08-08 14:42

On 20 Aug., 09:25, "Ole \"Toggal\" Juhl"
<olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> wrote:

> [...]
> Deres nære slægtning ældresværmer, er skyld i at bådrælinger bliver højere
> og flaskerumfang bliver mindre - indvendigt, kommer ret snigende.

De insekter har vi en del problemer med i klubben

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 09:55

>De insekter har vi en del problemer med i klubben

Ja, en del bliver faktisk ret påvirket af kræene.
Men det ser ud til at der er kommet, ikke en kur, men noget der kan holde
dyrene lidt på afstand.
Der er tale om nogle hestekure og piller, som kendes under mange navne, men
meget ofte set under fællesbetegtnelsen Motionarius Regelmissius Ekstremus -
disse piller kan dæmpe skadeseffekten fra ældresværmer og helt sikkert holde
krympemøl væk, dog bliver det sværere jo længere tid ældresværmer har fået
lov til at være tilstede og krympemøl kommer helt sikkert igen, hvis der
stoppes med medisinen.

Kuren og medisinen har nogle bivirkninger som, nogle, vil syntes er
positive, kan give stramme baller, store overarme, god kondi, virilitet og i
nogle tilfælde virke tiltrækkende på det medsatte køn. (Enkelte tilfælde med
tiltrækning af samme køn er også observeret)

Eller som jeg svarede på spm. hvorfor dykker du? Jo - en våddragt gør noget
godt for min kropsfacon
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)