Maritim Ordbog
Fra : Sune Jørgensen

Dato : 18-08-08 10:58

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 18-08-08 11:09

Hmm der er jo rigitg mange danske på nettet for at nævne nogle få:

http://www.detmaritimedanmark.dk/maritimordbog/
http://www.hodsagervej.dk/leksikon/ordliste/ord_ab.html
http://lodsen.dk/maritim_ordliste.htm
http://www.lystsejleren.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=56
http://www.udkik.dk/app/dictlist.jsp
http://www.jensine.dk/ordbog/

Men kunne godt tænke mig en (dansk) maritim ordbog hvor der var nogle
billeder (fotos, skitser ...) ?

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 20-08-08 01:52

On 18 Aug., 12:09, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> [...]
http://www.udkik.dk/app/dictlist.jsphttp://www.jensine.dk/ordbog/

> Men kunne godt tænke mig en (dansk) maritim ordbog hvor der var nogle

Nogen som kan anbefale en god bog på dansk som opfylder overstående
forespørgelse ?

/Sune

Fra : Oxe

Dato : 28-08-08 03:02

Hej Sune

Hvis du køber "Søfartens ABC" i en udgave fra omkring år 1980 samt
Jens Kusk Jensens: "Håndbog i praktisk sømandskab" er du godt på
vej

http://www.weilbach.dk/netbutik.asp?t=5&ID=342168

http://www.akademisk-antikvariat.dk/katalog/56.htm

http://www.saxo.com/dk/item/jens-kusk-jensen-haandbog-i-praktisk-soemandsskab-indbundet.aspx

/Niels

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 28-08-08 05:50

On 28 Aug., 11:01, Oxe <o...@sniox.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvis du køber "Søfartens ABC" i en udgave fra omkring år 1980 samt
> Jens Kusk Jensens: "Håndbog i praktisk sømandskab" er du godt på

Takker mange gange Niels og done
Heril et par ekstra links:

http://www.antikvariat.net/
http://www.chester.dk/ProductDetails.aspx?pid=1254698&ref=86727218&key=4FC4BB0E522CD377FE6D7147211B4A2E

/Sune

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-08-08 15:43

On 20 Aug., 09:52, sune.joergen...@gmail.com wrote:
> On 18 Aug., 12:09, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:> Hmm der er jo rigitg mange danske på nettet for at nævne nogle få:
>
> http://www.detmaritimedanmark.dk/maritimordbog/http://www.hodsagervej.dk/leksikon/ordliste/ord_ab.htmlhttp://lodsen.dk/maritim_ordliste.htmhttp://www.lystsejleren.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=...http://www.udkik.dk/app/dictlist.jsphttp://www.jensine.dk/ordbog/

> Nogen som kan anbefale en god bog på dansk som opfylder overstående
> forespørgelse ?

Der findes også en bog, der hedder "Fra mast til køl", med
illustrationer af de forskellige maritime begraber.

Jens Olsen

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 29-08-08 01:06

On 28 Aug., 23:42, "jenspol...@hotmail.com" <jenspol...@hotmail.com>
wrote:

> Der findes også en bog, der hedder "Fra mast til køl", med
> illustrationer af de forskellige maritime begraber.
>
> Jens Olsen

Takker Jens den sidder vidst lige i øjet

Den kan findes på http://www.antikvariat.net til en god pris, ellers
har QXL tit nogle af de nævnte bøger på auktion.

/Sune

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 04-10-08 11:56

NU har jeg fået læst bøgerne og vil lige komme med følgende kommentarer:

"Søfartens ABC" og "Haandbog i praktisk Sømandsskab" ligner meget hinanden
og giver en god beskrivelse af sømandens arbejde og derigennem også af
skibet og dets funktioner. Men der er f.eks. +100 sider om reb, knob,
sejlmageri og rigning, knapt så interessant for en vragdykker

"Fra Mast til Køl" derimod sidder lige i skabet og var præcist hvad jeg
søgte, tak Jens
Den kan jeg varmt anbefale og jeg købte den hos "Andersens Antikvariat" i
Glostrup.

/Sune