Faktura med momsfrie linier
Fra : darkh

Dato : 11-09-08 13:02

Hej,

Jeg håber at der er en som kan fortælle mig hvordan man normalt har både
moms pligtige og momsfrie liner på samme faktura.

Jeg har fået to forskellige forslag.

1. De enkelte varerlinier som er momsfrie er markeret med teksten momsfri,
og er med i totalen ex. moms, men ikke medregnet i momsberegningen.

2. Varelinierne tilføjes efter Total ex. moms, moms og før Total incl. moms.
ex.
Total ex. moms
Moms
Momsfri varelinie
Total incl. moms

pft.
Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 11-09-08 13:16

darkh wrote:

> 2. Varelinierne tilføjes efter Total ex. moms, moms og før Total
> incl. moms. ex.
> Total ex. moms
> Moms
> Momsfri varelinie
> Total incl. moms

Den model synes jeg er mest overskuelig.

Ebbe

Fra : darkh

Dato : 11-09-08 14:28

> Den model synes jeg er mest overskuelig.
>
> Ebbe

Det er også den jeg selv hælder til, selvom eksemplet som Holst nævner er
det eneste jeg selv har set på en faktura.

tak for svarene fra jer begge to.

mvh
Jesper

Fra : Michael Zedeler

Dato : 11-09-08 21:55

darkh wrote:
>>> 2. Varelinierne tilføjes efter Total ex. moms, moms og før Total

> Det er også den jeg selv hælder til, selvom eksemplet som Holst nævner er
> det eneste jeg selv har set på en faktura.

Jeg har set ovenstående model flere steder.

Mvh. Michael.

Fra : Holst

Dato : 11-09-08 13:25

darkh wrote:

> [...]
> og er med i totalen ex. moms, men ikke medregnet i momsberegningen.
>
> 2. Varelinierne tilføjes efter Total ex. moms, moms og før Total incl. moms.

Post Danmark, der jo sælger andet end frimærker, anfører en * efter de
enkelte momsfrie beløb. Allernederst på kvitteringen er der så anført

* Uden moms.