? vedr kreditnota i Summasum..
Fra : NewsGroups

Dato : 11-08-08 13:49

Jeg har en debitor - jeg har givet en kreditnota.

Hvordan får jeg lige den bogført -

jeg synes ikke jeg kan gøre det på samme måde som hvis han havde betalt en
faktura.

Og så får jeg jo ikke udlignet den kredit der står på hans konto....

Eller hvad... ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-08-08 15:51

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse
> Jeg har en debitor - jeg har givet en kreditnota.
>
> Hvordan får jeg lige den bogført -
>
> jeg synes ikke jeg kan gøre det på samme måde som hvis han havde betalt en
> faktura.

Jo-da, det gøres på nøjagtig samme måde som når du bogfører en faktura.
De kreditnota du endnu ikke har bogført fremgår også i oversigten
"Debitorbilag", fuldstændig lige som fakturaen, når du trykker på ".." for
at vælge en faktura i kassekladen.

Fra : NewsGroups

Dato : 11-08-08 16:05

"bogfør" var nøgleordet

Jeg havde jo ikke fået den bogført - tak for hintet

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 22:12

> [...]
> De kreditnota du endnu ikke har bogført fremgår også i oversigten
> "Debitorbilag", fuldstændig lige som fakturaen, når du trykker på ".." for

Nu har jeg ikke SummaSummarum, men jeg plejer at gøre det sådan, at jeg
skriver en kreditnota præcis lige som en faktura, men bare med leveret antal
(eller hvad det nu måtte være) som " -1 "
og med samme momskode som ved normalt salg. Så får man nemlig også justeret
sin moms ved samme lejlighed, plus debitorkonto, plus salgskonto osv.

Nico

Fra : Ralph

Dato : 11-08-08 22:25

"Nico de Jong" <nico_at_farumdata_dot_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> justeret
> sin moms ved samme lejlighed, plus debitorkonto, plus salgskonto osv.

C5 styrer

--
Ralph

Fra : NewsGroups

Dato : 12-08-08 07:49

> [...]
> justeret
> sin moms ved samme lejlighed, plus debitorkonto, plus salgskonto osv.

Sikkert også en god ide -

Imidlertid var mit ? udsprunget af en FEJL40 fejl og ikke en mangel i
programmet. Summasum - kan fint og enkelt håndtere kreditnotaer

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-08-08 07:59

> [...]
> justeret
> sin moms ved samme lejlighed, plus debitorkonto, plus salgskonto osv.

Sådan fungere det også med Summarum.
Den sørger også selv for at alle konti incl. lager når man bogfører en
kreditnota.