Dækning med wireless teknologi i midtjylla~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-09-08 14:58

Hvis TDC har sagt nejtak til at levere fiber (de skal grave 5km op, og det
vil stå i ca. en ½mill)
Butler networks kan ikke nå derud med FWA
DSL er totalt udelukket pga afstand (6+km).

Hvem er der så?
De er indstillet på at det skal koste noget mønt, så 50-100k i oprettelse er
ikke hen i skoven.

/Dennis

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-08 16:17

On Wed, 17 Sep 2008 15:58:08 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

> Hvem er der så?

Prøv Nianet eller Global Connect.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-08 11:18

> Prøv Nianet eller Global Connect.

GC sagde pænt nej tak.
Det viser sig dog at TDC er kommet på andre tanker og har givet en yderst
fornuftig installationspris.
Hvis den holder så bliver det TDC alligevel :)

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : simon

Dato : 17-09-08 16:34

Dennis Pedersen skrev:
> [...]
>
> Hvem er der så?
> De er indstillet på at det skal koste noget mønt, så 50-100k i oprettelse er

Hvor bor de - der skal have det?
/simon

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-09-08 16:48

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor bor de - der skal have det?

Knivsbækvej, Videbæk

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-09-08 20:47

On Wed, 17 Sep 2008 17:47:51 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote:

>Knivsbækvej, Videbæk

Spørg hos Global Connect, alternativt Telia.
De to og TDC er med ret stor sikkerhed dem der kommer tættest på med
fiber.

Ifølge mastedatabasen er nærmeste mast med FWA/radiokæde inde i
Herning (jeg ved ikke helt hvor langt man kan nå med den slags - og om
der evt. er plads i budgettet til at etablere en relæstation på
halvvejen).
Her er Arrownet, Danske Telecom og Sonofon repræsenteret. Hvis der
ikke er held med fiber, så se www.mastedatabasen.dk og spørg hos
disse.

/Jarlskov

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-09-08 10:19

Lasse Jarlskov skrev:

> [...]
> halvvejen).

> Her er Arrownet, Danske Telecom og Sonofon repræsenteret. Hvis der

14 km virker, det har jeg prøvet til en af Arrownets sendere i Christiansfeld.
Det vigtige er dog at man har fri sigt til senderen i en fresnel zone
(cigaformet zone). Evt. skal man selv have en høj nok mast
så der er fri sigt. (FWA bruger 9 GHz området)
Man kan evt. plotte sender og modtager ind i googleearth og
finde afstand og zoome ind og finde den retning man skal checke.
Og der skal være "fri sigt", der må ikke være træer, bakker eller
bygninger i mellem!

men jeg ved ikke om Arrownet.dk har noget i Herning, men de
har i Skjern Bredbånd Trådløst, det er dog 20 km afstand, så
måske for langt væk. (men det er samme afstand til Herning)

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 17-09-08 22:42

On Wed, 17 Sep 2008 16:58:08 +0200, Dennis Pedersen wrote:

> [...]
>
> Hvem er der så?
> De er indstillet på at det skal koste noget mønt, så 50-100k i oprettelse er

Du skriver ikke, hvor meget kapacitet du har brug for.

Hvis det ligger indenfor det, der kan leveres på radiokæde, og du har
Line-of-Sight til den rigtige mast, så kan Sonofon godt levere noget i
Videbæk (jeg arbejder i firmaet).

Ellers så har Elro/Skyline jo lovet, at de er landsdækkende med Wimax i
2010 og sikkert også før i Videbæk iht.:
http://www.regionmidtjylland.dk/Om%20Regionen/Aktuelt/Nyheder?docid=26369

--
JÅH

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-08 07:21

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver ikke, hvor meget kapacitet du har brug for.

Jeg er let large med kapaciteten, det er vist nærmere det vi kan få :)
2megabit og op er interesandt (ligenu er der en dsl som har alt for høj
dæmpning)- men kan der leveres en 100megabit såe er det jo ikke nødvendigvis
en dårlig ting.

> Hvis det ligger indenfor det, der kan leveres på radiokæde, og du har
> Line-of-Sight til den rigtige mast, så kan Sonofon godt levere noget i
> Videbæk (jeg arbejder i firmaet).

Okai super, det kunne være interesandt.

> Ellers så har Elro/Skyline jo lovet, at de er landsdækkende med Wimax i
> 2010 og sikkert også før i Videbæk iht.:
> http://www.regionmidtjylland.dk/Om%20Regionen/Aktuelt/Nyheder?docid=26369

Nu var det sådan et lidt "her og nu" problem - optimalt set er der etableret
noget inden uge 42. Men det er vist en kende optimistisk (jeg skrev også
optimalt :))

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-09-08 07:41

> [...]

> Hvis det ligger indenfor det, der kan leveres på radiokæde, og du har
> Line-of-Sight til den rigtige mast, så kan Sonofon godt levere noget i

If'ølge ham jeg lige har talt med så er der ikke noget der hedder FWA i
sonofon regi, det blev lukket ned sidste år? (det tog også kun 5 forsøg fra
omstillingen før de forstod det nok ikke var mobil kundeservice jeg skulle
have fat i, selvom jeg sagde radiokæde og FWA :))

/Dennis

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 18-09-08 22:30

On Thu, 18 Sep 2008 09:41:09 +0200, Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> omstillingen før de forstod det nok ikke var mobil kundeservice jeg skulle
> have fat i, selvom jeg sagde radiokæde og FWA :))

Det står godtnok under "Større erhverv" men følgende er på programmet:
http://www.sonofon.dk/erhverv/stoerre_erhverv/internet/virksomhedsbredbaand/internet_access/index.aspx

6-100 Mbps kan leveres på radiokæde.

Priserne kender jeg dog ikke, men det er ikke det billigste du kan finde.

Dit ønske fra dit andet indlæg om levering inden uge 42 er vist
problematisk lige meget hvor du spørger.

--
JÅH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 05:25

Jens Åge Holm skriver:

> Dit ønske fra dit andet indlæg om levering inden uge 42 er vist
> problematisk lige meget hvor du spørger.

Ikke, hvis man kan nøjes med en 7/1 linje, for så kan 3 levere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-08 06:27

On Fri, 19 Sep 2008 06:24:32 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Ikke, hvis man kan nøjes med en 7/1 linje, for så kan 3 levere.

Nu er det jo "op til" 7,2 Mbps, og hvad de selv kalder "typisk oplevet
hastighed på mellem 2,0 og 5,5 Mbps". Med al respekt for Videbæk, tror
jeg, man skal være heldig for at opnå blot den 'typiske' hastighed der

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 13:10

Asbjorn Hojmark skriver:

> Nu er det jo "op til" 7,2 Mbps, og hvad de selv kalder "typisk oplevet
> hastighed på mellem 2,0 og 5,5 Mbps". Med al respekt for Videbæk, tror
> jeg, man skal være heldig for at opnå blot den 'typiske' hastighed der

Kig lidt på deres dækningskoret.
Vejen der nævnes er dækket af "højeste hastighed indendørs" (det er der
ikke engang her i Hammel).

Jeg har selv 3 mobilt internet gennem mit arbejde og det virker ret fint
de fleste steder.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-09-08 08:15

> Jens Åge Holm skriver:

> Ikke, hvis man kan nøjes med en 7/1 linje, for så kan 3 levere.

Det er vist drømme senariet at få 7megabit ud af - jeg har ihvertfalf til
gode at prøve det.
Men det kunne blive en midlertidig løsning, omend jeg tvivler lidt på
dæknignen fordi de ligger et stykke fra midtbyen (ifølge mastedatabasen
snakker vi 5km i luftlinie eller derover til nærmeste UTMS)

--
/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-08 13:11

Dennis Pedersen skriver:

> Men det kunne blive en midlertidig løsning, omend jeg tvivler lidt på
> dæknignen fordi de ligger et stykke fra midtbyen (ifølge mastedatabasen
> snakker vi 5km i luftlinie eller derover til nærmeste UTMS)

Det var da en hurtig løsning at få prøvet af.

Men tjek deres dækningskort.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-09-08 08:12

> [...]
>
> 6-100 Mbps kan leveres på radiokæde.
>
> Priserne kender jeg dog ikke, men det er ikke det billigste du kan finde.

Somsagt er prisen ikke det primære - det er mere vigtigt der rent faktisk er
nogen der vil levere noget :)
Jeg tror det gik op for TDC igår hvor langt der rent faktisk var derud, så
nu ser vi om det ender med de trækker sig alligevel. Så kunne ovenstående
godt blive interesandt.

> Dit ønske fra dit andet indlæg om levering inden uge 42 er vist
> problematisk lige meget hvor du spørger.

Jep, men sådan er det når beslutningen ikke kan blive taget hurtigt nok.

--
/Dennis

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-08 14:57

Dennis Pedersen skriver:

> Hvem er der så?

Mobilt internet ved 3 eller TDC (eller lignende).

Fra : darkh

Dato : 18-09-08 15:40

> [...]
>
> Hvem er der så?
> De er indstillet på at det skal koste noget mønt, så 50-100k i oprettelse

Midt Vest Bredbånd er også i dette område... Det er da muligt at de er
interesseret i at komme til adressen lidt hurtigere, hvis der er mulighed
for at få 50-100K i tilskud til gravearbejdet.

http://www.mvb.dk/

mvh
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-09-08 10:59

On 18 Sep., 12:17, "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk>
wrote:

> Det viser sig dog at TDC er kommet på andre tanker og har givet en yderst
> fornuftig installationspris.
> Hvis den holder så bliver det TDC alligevel :)

Det kan være de så vil etablere en fremskudt central e.l således at i
"deler" udgiften, men så kan det være at i efterflgende kan få 50Mbit
DSL