Mysql beregning
Fra : Peter

Dato : 17-09-08 10:41

Hej

Benytter MySQL 5.0 og har denne tabel:

Billede : Int
Plads : Int

Det er en tabel med stemmer på billeder, Billede er det billede der er stemt
på og Plads kan være en 1. 2. eller 3. plads

En 1. Plads giver 3 points
En 2. Plads giver 2 points
En 3. Plads giver 1 points

Så det jeg ønsker er en sammen tælling af hvor mange points hver billede har
fået, f.eks:

(Billede) (Points)
osv.

Kan det lade sig gøre?

-

Fra : Peter

Dato : 17-09-08 16:33

"Peter" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> En 2. Plads giver 2 points
> En 3. Plads giver 1 points
>
> Så det jeg ønsker er en sammen tælling af hvor mange points hver billede

Har fået et svar og det var jo ganske enkelt.

select billede, sum( 4 - plads )
from din_tabel
group by billede

/P

Fra : Michael Zedeler

Dato : 17-09-08 21:39

Peter wrote:
> "Peter" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Har fået et svar og det var jo ganske enkelt.
>
> select billede, sum( 4 - plads )
> from din_tabel
> group by billede

Så er der også nogle billeder der får negative points.

Mvh. Michael.

Fra : Peter

Dato : 18-09-08 07:10

"Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>> 34 241
>>> 72 129
>>> 12 54

> Så er der også nogle billeder der får negative points.

Hvordan det?

/P

Fra : Michael Zedeler

Dato : 18-09-08 20:44

Peter wrote:
> "Michael Zedeler" <michael@zedeler.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan det?

Hvis der er mere end fire billeder i hver konkurrence, vil de øvrige
billdeder få negative points. 5. plads giver -1 point og så fremdeles.

Mvh. Michael.

Fra : Peter

Dato : 18-09-08 21:02

> Hvis der er mere end fire billeder i hver konkurrence, vil de øvrige
> billdeder få negative points. 5. plads giver -1 point og så fremdeles.

plads kan kun være 1, 2 eller 3 så det kan aldrig blive negativ. Hver post
er en stemme, Billede er det billede der er stemt på og plads er så 1,2
eller 3.

/P