Hvad betyder bogstaver og tal i obligation~
Fra : Andy

Dato : 04-08-08 15:09

Når jeg finder en obligation frem på min internetbank, så står det f.eks.

10,00 BRF 111.s. 2022
10,00 BRF 48.s. 2022
10,00 DLR 43.s.A 2023
10,00 Krf.Dk. 24.s. 2022
10,00 Krf.Dk.23a.s. 2022
10,00 Krf.Dk.53.s.S 2022
10,00 Nyk 13a.s.S. 2022
10,00 Nyk 3a.s. 2022

Hvad betyder tallene og bogstaverne, både store og små. Udover
renten(10,00), udstederen(BRF,DLR,Krf.DK, Nyk) og udløbsåret(2022), så ser
det meget underligt ud. En google søgning giver ikke svar, så derfor prøver
jeg her.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-08-08 15:30

Andy wrote:

> [...]
> renten(10,00), udstederen(BRF,DLR,Krf.DK, Nyk) og udløbsåret(2022), så
> ser det meget underligt ud. En google søgning giver ikke svar, så derfor

Et serie(reserve)nummer som er uden betydning (bortset fra det tilfælde
hvor realkreditinstituttet går konkurs).

--
Jesper Lund