Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Er spocorater = indtægt,for en forening ?
Fra : The MANN

Dato : 03-09-08 20:20

Hejsa NG

Ved ikke hvor jeg ellers kunne spørge

Er sponcorrater til en klub , en indtægt for klubben ?? juridisk set!!!

Hvad hvis det er materielle gaver !!

The MANN

Fra : Elmand

Dato : 04-09-08 08:56

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Ved ikke hvor jeg ellers kunne spørge
>
> Er sponcorrater til en klub , en indtægt for klubben ?? juridisk set!!!
>
> Hvad hvis det er materielle gaver !!
>
> The MANN

Det kommer an på hvilken type forening/klub,der er tale om.

De fleste børneorganisationer,spejdere,frimærkeklubber,idrætsklubber er
skattefrie.
Er der en professionel afdl. tilknyttet er denne typisk skattepligtig. Jeg er
selv kasserer
for 2 foreninger, den ene en spejdergruppe,der er skattefri, den anden en
forening, der har
lavet en fond. Denne fond er skattepligtig.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : The MANN

Dato : 04-09-08 15:43

Hej Kurt

Tak for svaret !! det var lige sårn et svar jeg søgte !!

The MANN