Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skat ved salg af inv. beviser
Fra : (-Peter-)

Dato : 30-08-08 09:17

Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig om den forventede regel om at tab
ved salg af aktier og investeringsbeviser kan fratrækkes direkte i
forbindelse med "alm. indkomst" fra 2008 er endeligt vedtaget.

Kan intet finde om det nogen steder.

Og er det ikke korrekt at de nuværende regler siger at tab kun kan
fratrækkes i avancer fra andet salg af aktier, og fremføres uendeligt?
Dvs. det formodentligt er bedre at vente til efter 1. januar med at
sælge.

Mvh
Peter

Ps.
Jeg ved godt der er andre regler ved salg af aktier fra før et hvis år
(2003?) hvis man har ejet i tre år eller mere, men det er ikke
relevant for mig.

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-08-08 22:39

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> wrote in news:08c24c3c-6fd0-4903-
884e-33ca27b69aa5@34g2000hsh.googlegroups.com:

> [...]
> Jeg ved godt der er andre regler ved salg af aktier fra før et hvis år
> (2003?) hvis man har ejet i tre år eller mere, men det er ikke

Forslaget er endnu ikke vedtaget. Det skal fremsættes igen til efteråret,
jf. http://www.ft.dk/samling/20072/Lovforslag/L86/Bilag/11/558285.HTM

Så får det nok først virkning fra 2010.

Tab på børnoterede aktier kan også modregnes i udbytter fra sådanne
aktier, se p 33 i maj-udgaven af Pengenyt på www.pengenyt.dk

mvh poul christensen

Fra : (-Peter-)

Dato : 31-08-08 05:22

On 30 Aug., 23:38, Poul Christensen <poulchr03xd...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> aktier, se p 33 i maj-udgaven af Pengenyt påwww.pengenyt.dk
>
> mvh poul christensen- Skjul tekst i anførselstegn -

Tak - prøver at se på det..

Mvh
Peter