Hvor mange har konverteret fra D&D 3.5 til~
Fra : Zone

Dato : 10-08-08 10:35

Da dette jo uofficielt er verdens mest døde newsgroup, vil jeg lige prøve at
sparke lidt gang i diskussionen

Den nye 4E af D&D har været hypet meget op og jeg tror også, at Wizards har
solgt mange bøger, men... alle dem jeg kender spiller stadig 3.5 og det
beskedne infogrundlag jeg har fra klub/con-miljøet, så virker det til, at
det samme gør sig gældende der. Er det rigtigt?

Personligt spiller jeg stadig 3.5. Dels fordi jeg syntes systemet fungerer
glimrende til vores gruppes spillestil. Samtidig virker 3.5-systemet nok
lidt mere komplekst, men samtidig mere fleksibel end 4E (som på mig virker
lidt mere som back-to-basics på bekostning af fleksibilitet). Endelig syntes
jeg at bøgerne i 3.5 virker mere gennemarbejdede, mens 4E på mig (med de
mange krydshenvisninger osv.) virker mere som en hovedopgave end en
introduktion.

Hvis du spiller D&D har du så konverteret? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 10-08-08 10:58

"Zone" <no@way.com> writes:
> Hvis du spiller D&D har du så konverteret? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Vi har ikke konverteret, for vi spiller kun engang om måneden og vi
gider ikke læse nye regler en gang til. (Personligt synes jeg stadig
at 3.5 er lidt ny).

Retter 4.0 mange fejl som findes i 3.5 eller er den bare anderledes?

Niels

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 11-08-08 12:20

niels.ellegaard@gmail.com (Niels L. Ellegaard) writes:

> Retter 4.0 mange fejl som findes i 3.5 eller er den bare anderledes?

4.0 er meget anderledes end 3 og 3.5. Forskellen er næsten lige så
stor som mellem AD&D 2 og D&D 3.

   Torben