Ph samt nitrit værdier for en selskabs
Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-09-08 17:35

opdagede her til aften at alle 3 smerlinger var døde, de svømmede ellers
lystigt rundt igår, der er osse smuttet 3 tiger barb og sikkert en del
gubbi.
Har målt nitrit samt Ph. Men test udstyret fortæller intet om hvad der
er den optimale værdi ??
Jeg har skiftet filter samt sat "luft" på så der bobler lystigt.
jeg har endvidere tyndet gevaldigt ud i planter
er der andet jeg kan gøre og hvordan undgår jeg dette igen ??

MvH Eg
www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Jacob Andersen

Dato : 15-09-08 18:41

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har endvidere tyndet gevaldigt ud i planter
> er der andet jeg kan gøre og hvordan undgår jeg dette igen ??

Hvis du kan måle nitrit, er der for meget. Hvis du har for vane at "skifte
filter" kan det være forklaringen. Filteret skal renses blidt i akvarievand,
ellers slår du bakteriekulturen ihjel - og så kommer der nitrit. Udsving i
pH giver sjællent dødsfald i et ferskvandsakv.

Skift en masse vand og gør det hver dag de næste par dage. En masse planter
er iøvrigt med til at holde nitraten nede, den er også farlig, men ikke nær
så slem som nitrit.

Mvh
Jacob