Supporter Opera spambots og spamming?
Fra : Rune Jensen

Dato : 13-09-08 01:22

Jeg har for nylig modtaget referer spamming fra et opera community/
blog i formen http://my.opera.com/spamming/address

Når jeg så forsøger at anmelde det via my.opera.com, så viser det sig,
at man skal signe up til Opera forum for at rapportere det?

Det virker ærligt talt utroligt amatøragtigt på mig, og jeg må da
overveje, om deres browser nu også er seriøs? Enhver seriøs service,
de har da abuse-kontakt direkte? Min respekt for Opera er i hvert fald
på nul efter det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Håvard Kvam Moen

Dato : 15-09-08 12:57

On Sat, 13 Sep 2008 09:22:06 +0200, Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com>
wrote:

> [...]
> overveje, om deres browser nu også er seriøs? Enhver seriøs service,
> de har da abuse-kontakt direkte? Min respekt for Opera er i hvert fald

Det skal selvsagt ikke være nødvendig å være medlem av my.opera.com for å
rapportere spam eller andre typer "abuse", selv om vi har egne tråder for
dette i forumet for å gjøre det enkelt for medlemmer. Vår abuse-adresse er
i det vanlige formatet "abuse@domain", ihht. RFC 2142. Du kan f.eks. bruke
dette nettstedet for å finne abuse-adressen for ulike nettsteder:

http://abuse.net/lookup.phtml

Du kan også bruke skjemaet for generelle henvendelser, som ligger her:

http://my.opera.com/community/contact/

Det kan likevel være et poeng å ha et eget skjema for slike saker, så vi
skal ta det opp til vurdering.

--
Håvard Kvam Moen
QA SaD, Opera Software