AVG 8 - ikke aktive funktioner
Fra : Martin Ploug

Dato : 11-09-08 06:45

Hej

Jeg bruger AVG Free version 8.
Programmet er pludseligt begyndt
at sige, at hhv. e-mail scanneren
og Resident Shield ikke er aktive.

Jeg har prøvet at afinstallere AVG,
hente en nyere udgave af AVG 8 og
installeret den. Men så fik jeg den
med, at Resident Shield ikke er aktivt.

Der står, at jeg kan gå op i Tools >
Advanced, men jeg kan ikke lige se,
hvad det er jeg kan / skal gøre der.

Ved nogen, hvordan jeg løser problemerne?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-08 07:43

Martin Ploug (slet V8PU7) skrev:

> Jeg har prøvet at afinstallere AVG,
> [...]

Tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-avg-trin.php

Hvis du ikke får lov at slå scanneren til, så har du sikkert
snavs inde på computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i

Fra : Martin Ploug

Dato : 11-09-08 09:29

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>Mvh. Kim Ludvigsen
>Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i
>mp3-formatet med det gratis program Mp3DirectCut.

Hej Kim

Tak for svaret.

Hvis der er snavs på PC'en, er der så et program, der
kan anbefales til at fjerne det med?

Jeg bruger Windows Vista.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-09-08 10:35

Martin Ploug (slet HCAAY) skrev:

> Hvis der er snavs på PC'en, er der så et program, der
> kan anbefales til at fjerne det med?

Fik du ikke lov at slå den til?

Hvis der er snavs, er det eneste sikre reelt at formatere
harddisken, geninstallere styresystem og programmer og
genindlæse dine data fra en backup. Hvis du ikke kan/vil
det, kan du prøve at scanne computeren med forskellige
programmer for at se, om de kan finde og fjerne snavset - de
fleste af den slags programmer kan afprøves gratis.

Det er svært at anbefale ét program frem for andre, fordi
det program, som måske generelt set er bedst, ikke
nødvendigvis er det bedste til lige netop dit snavs.

Du skal blot være opmærksom på, at du kun bruger legitime
programmer og ikke et af de falske rensningsprogrammer, som
der findes en del af. Og du skal være opmærksom på, at du
aldrig kan være helt sikker på, at du har fået fjernet al snavs.

Tag evt. et kig på nedenstående side, hvor du kan finde
links til nogle af de bedst kendte sikkerhedsprogrammer:
http://pc-sikkerhed.dk

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Martin Ploug

Dato : 12-09-08 08:07

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Hej Kim

Nå, det ser ud til at fungere igen.
Jeg gjorde ikke så meget andet end at køre en scanning
med AVG.

Måske har der alligevel ligget et eller andet.

Tak for hjælpen.

Mvh. Martin