Ny sikkerhedspakke fra TDC
Fra : "Dadyw

Dato : 09-09-08 07:10

Jeg har i flere år brugt TDC sikekrhedspakken, der er baseret på Norman.
Den har jeg været tilfreds med.
Nu skifter TDC til F-Secure, og jeg har fået tilsendt en
abonnementsnøgle samt en henvisning til en webside med en
installationsvejledning.
Jeg har nu prøvet at installere den på to af mine Pc'er, og hver gang er
Pc'en efter genstart gået helt i stå. Den eneste mulighed,jeg har er at
starte i beskyttet tilstand og afinstallere den nye sikkerhedspakke.
Derefter virker Pc'en som den plejer.
Er der andre, der har tilsvarende erfaringer?

--
Hilsen Leif

Fra : Anders S.

Dato : 12-09-08 15:34

husk at afinstallere den gamle sikkerhedspakke inden du installere den den
nye

Ps du er you see kunde ikke?

MVH
Anders

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 12-09-08 16:26

"Anders S." <anderzz@mail.Fjerndette.dk> skrev i meddelelsen
> husk at afinstallere den gamle sikkerhedspakke inden du installere den den
> [...]

Nej behøves ikke, da det klare den nye sikkerhedspakke.
Ved XP kommer den under installationen og siger at man skal afinstallerere
den gamle, under Vista klare den det selv. Dog hvis man har mere end en
computer på så er det ikke sikkert at den med sendte kode i brev fra TDC kan
klare mere end en PC, hvad så? ring til 80802014 og vente på at man kommer
igennem. Det tog mig godt en time i onsdags at komme i forbindelse med dem
som kender til F-Secure og fik en ny kode til sendt pr. mail.

Kim

Fra : "Dadyw

Dato : 13-09-08 07:22

Anders S. skrev:
> husk at afinstallere den gamle sikkerhedspakke inden du installere den den
> [...]
Ifølge det brev, jeg fik fra TDC, skulle F-Secure selv sørge for at
afinstallere Normann, men det gør den ikke. Jeg har klaret det ved at
afinstallere Norman først. Min kode virker på flere Pc'er.
Jeg er ikke You See kunde.
Jeg ringede i øvrigt til TDC og fik at vide, at jeg nok måtte stilels om
til Sikkerhedsafdelingen. Det blev jeg, men det viste sig, at jeg blev
stillet om til Normans support afdeling. De var ikke særligt
interesseret i mit problem.
Hilsen
Leif

Fra : Lars E. P.

Dato : 13-09-08 08:03

Sat, 13 Sep 2008 08:22:20 +0200, skrev "Dadyw <\"wassar\"@" <"slet
dette> :

> [...]
>til Sikkerhedsafdelingen. Det blev jeg, men det viste sig, at jeg blev
>stillet om til Normans support afdeling. De var ikke særligt

Vil du ikke nok melde tilbage med dine erfaringer med F-Secure?

Jeg har også TDCs sikkerhedspakke med Norman og er ikke interesseret i
at skifte.

Jeg har dog ikke hørt noget fra dem endnu. Derimod har jeg et års
gratis abonnement hos Norman som fulgte med maskinen da jeg købte den.
Så hvis jeg også skal skift til F-Secure, vil jeg overveje opsige mit
abonnement og udnytte det gratis år hos Norman (hvis tilbudet stadig
gælder, det er 4 år gammelt)

Hilsen Lars

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 13-09-08 18:02

"Lars E. P." <larsep@SLETnypost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Så hvis jeg også skal skift til F-Secure, vil jeg overveje opsige mit
> abonnement og udnytte det gratis år hos Norman (hvis tilbudet stadig

Jo, Norman var god, men her på det sidste tog den ikke mange virus.
Alle dem som automatisk røg i mappen med uønsket mail altså SPAM hvor der
var vedhæftet en fil de blev ikke scannet og nu med F-Secure har det vist
sig at TDC nok har gjort noget de skulle have gjort før.

Kim

Fra : Lars E. P.

Dato : 15-09-08 08:08

Sat, 13 Sep 2008 19:02:12 +0200, skrev "Kim Schmidt Wind"
<oz1juxXXX@mail.tele.dk> :

> [...]
>var vedhæftet en fil de blev ikke scannet og nu med F-Secure har det vist
>sig at TDC nok har gjort noget de skulle have gjort før.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Den version af Norman der er med i Sikkerhedspakken stopper ikke SPAM.
TDC har et centralt spamfilter, men det har ikke noget med
Sikkerhedspakken at gøre.

Og hvad mener du med "at TDC nok har gjort noget de skulle have gjort
før" ?

Hilsen Lars

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 15-09-08 17:38

> [...]
> Sikkerhedspakken at gøre.
>
> Og hvad mener du med "at TDC nok har gjort noget de skulle have gjort

Nej, jeg bruger windows mail på denne PC og mail som så mystik ud røg
direkte i mappen uønsket
Jeg definerer uønsket som SPAM og mange af havde vedhæftet enten en .ZIP,
..EXE eller en anden filtype.
Hvis man så tog en af disse Email og flyttede den op i indbakke og gemmet
den vedhæftet fil i en mappe og så scannede den der så blev den fanget, men
ikke ved ankomst som nu med F-Secure.

Kim

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-09-08 08:54

Mon, 15 Sep 2008 18:38:04 +0200, skrev "Kim Schmidt Wind"
<oz1juxXXX@mail.tele.dk> :

>Nej, jeg bruger windows mail på denne PC og mail som så mystik ud røg
>direkte i mappen uønsket
>Jeg definerer uønsket som SPAM og mange af havde vedhæftet enten en .ZIP,
>.EXE eller en anden filtype.

For ikke at forvirre mere end højst nødvendigt, tror jeg at du kommer
til at revidere din opfattelse af hvad SPAM er.

http://da.wikipedia.org/wiki/Spam

>Hvis man så tog en af disse Email og flyttede den op i indbakke og gemmet
>den vedhæftet fil i en mappe og så scannede den der så blev den fanget, men
>ikke ved ankomst som nu med F-Secure.

Det du beskriver her, er ikke SPAM, men e-mail med vedhæftede filer
med virus. SPAM-mails har normalt ikke vedhæftede filer.

Nu er det meget længe siden jeg har fået en e-mail med virus (TDC
fanger dem før de når min postkasse), men jeg har lige prøvet at teste
Norman med en Eicar testfil jeg fik for nogle år siden.

http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Man kan godt gemme den vedhæftede fil, men hvis man forsøger at åbne
den, blokerer Norman. Og i Stifinder behøver man bare markere den. Så
hvis det var nødvendigt at skanne filen manuelt for at fange den,
kunne det tyde på at On Access skanneren ikke har fungeret korrekt.

Som nævnt tidligere, er det længe siden jeg har modtaget en e-mail med
virus, så ved jeg ikke hvordan Norman reagerer når man modtager sådan
en. Men jeg kunne godt forestille mig at den kun skanner brødteksten
og springer vedhæftede filer over. Det kan nemlig godt kræve
uforholdsmæssigt mange ressourcer. Og de vil jo under alle
omstændigheder blive blokeret hvis man prøver at åbne dem.

Hilsen Lars

Fra : "Dadyw

Dato : 14-09-08 08:17

> [...]
> Så hvis jeg også skal skift til F-Secure, vil jeg overveje opsige mit
> abonnement og udnytte det gratis år hos Norman (hvis tilbudet stadig

Nu har jeg kun brugt F-Secure i et par dage på to forskellige Pc'er. Det
er mit indtryk, at begge Pc'er er blevet "sløvet" - forstået på den
måde, at det tager meget lang tid, før de er klar til brug. Jeg har dog
ikke taget tid på det.
I går skulle jeg bruge Team-Viewer for at hjælpe en ven. Der gik det
helt galt, og jeg måtte genstarte Pc'en, der låste helt. Jeg er sikker
på, at det var F-Secure, der var problemer med, efter at jeg gav
tilladelse til, at Teamviewer måtte kontakte Internettet.
Men jeg har på min bærbare HP installeret det gratis AVG antivirus
program og det ligeledes gratis Comodo Firewall. Hvis disse to
programmer i forening kan løse opgaverne, vil jeg ikke betale kr. 40,00
om måneden for F-Secure. Jeg har frist til den 28. september 2008 med at
opsige mit abonnement på Norman, som jeg ellers har været glsd for.

Hilsen
Leif

Fra : "Dadyw

Dato : 27-09-08 08:18

Lars E. P. skrev:
> [...]
> Så hvis jeg også skal skift til F-Secure, vil jeg overveje opsige mit
> abonnement og udnytte det gratis år hos Norman (hvis tilbudet stadig

Jeg har nu "kørt" med F-Secure siden den 13. september 2008. Jeg er
meget mere tilfreds med den nu, idet Pc'en efter et par genstarter ikke
er mere sløv, end med Norman.
Jeg har nu installeret F-Secure på mine 3 Pc'er, herunder en gammel HP
bærbar, og det kører fint på alle tre. Dog må jeg sige, at det tager ca.
30 sekunder længere at starte op.
Til gengæld kan jeg undlade at bruge separate firewalls og
spywareprogrammer, idet det hele er indeholdt i F-Secure. Den søger i
øvrigt efter opdateringer hver time.
Alt i alt: Jeg beholder den.
Hilsen
Leif

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 11:52

"Dadyw <"wassar"@" <"slet dette> skrev i meddelelsen
> Jeg har i flere år brugt TDC sikekrhedspakken, der er baseret på Norman.
> Den har jeg været tilfreds med.

____

Jeg synes efterhånden TCD signalerer, at denne concern er mest interesseret
i, at få produceret deres sikkerhedspakker billigst muligt, i stedet for
som det burde være, at focucere på at sikkerhedspakken skal beskytte
computeren bedst muligt.
Dette bygger jeg på at TDC-sikkerhedspakke for få år siden indeholdt
"Norton". De blev sansynligvis for dyre at forhandle med, så derfor fandt
man en anden samarbejdspartner, som blev "Norman". Her blev man åbenbart
også u-enige, hvorefter man netop nu er overgået til et tredje
sikkerhedsprogram, som nu hedder F-security.
Hvis det er fordi man mener at man vil give brugerne det bedste, så kan
jeg ikke forstå man ikke har fundet ud af det for mange år siden. Man kan da
ikke skøjte frem og tilbage 3 gange på få år. For forbrugerne er der også
det bøvl med på få år at skulle installere, hvorefter man skal afinstallere,
hvorefter man skal installere, hvorefter man skal afinstallere og hvorefter
man skal installere.
Oveni det læser man jo meget om hvor svært og tidskrævende det kan være
at smide et sikkerhedsprogram ud for at installere et nyt.
Beskrivelsesmæssigt er det ikke sikkert det er svært, men realiten med at få
slettet de sidste rester af et program, ser ud til at drive mange til et
nervesdammenbrud, når man læser i forskellige hjælpe-forum.
Nej, det er pengene der styrer TDC, ikke at kunne levere den bedste
sikkerhedspakke.

Forresten er det ligesådan med deres hotline. For at bruge den er det
nødvendigt at have en telefon med medhør. Man ringer op, slår medhør til og
venter op til 1 time. Man kan nå at lave mad og støvsuge inden de tager
telefonen. Det kan jeg heller ikke forestille mig er for vores skyld at vi
skal vente 1 time.
Man skal også klikke "1" hvis man gerne vil beskrive sin tilfredshed med
TDC. Det er de jo åbenbart meeeeeeeeeeeeeget interesseret i at få atvide.
Hvad de dog bruger oplysningerne til ved jeg ikke. Jeg forestiller mig at de
bruger dem til at stikke op på skrå et eller andet sted, som jeg ikke vil
omtale i det her pæne forum. Jeg klikkede "Ja", hvorefter jeg svarede "Dybt
kritisabelt" til det hele.

Hilsen Åge

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-09-08 12:19

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> writes:

> [...]
>også u-enige, hvorefter man netop nu er overgået til et tredje
>sikkerhedsprogram, som nu hedder F-security.

F-Secure? Det er da et alvorligt skridt fremad i forhold til Norman,
hvis man endelig skal installere noget antivirus.

>Beskrivelsesmæssigt er det ikke sikkert det er svært, men realiten med at få
>slettet de sidste rester af et program, ser ud til at drive mange til et
>nervesdammenbrud, når man læser i forskellige hjælpe-forum.

Der er jo support inkluderet i sikkerhedspakken, så hvis man får
bøvl med det, kan man ringe til dem. De burde nok tage telefonen
noget hurtigere, men der er da i det mindste support med i prisen.

Man kan vende det hele på hovedet og spørge, om det egentlig er
smart at købe andet end teleydelser af et teleselskab. Der er
hård konkurrence på bredbåndsmarkedet (og TDC er ved tabe), men
priserne på bredbånd er dét, teleselskabet vil/skal/bør fokusere
på.

Præcis som i radiobutikken bliver man ofte "snydt", hvis man
køber andet end selve produktet hos dem. Når man ikke kan tjene
så meget på ADSL'en/fjernsynet, må man finde et andet sted at
skrabe penge ind.

For TDCs vedkommende er det bl.a. fastnet-abonnementet og den
sikkerhedspakke. I Merlin kan man betale over 500 kr for et
HDMI-kabel, som man kan få for $10 inkl. porto andre steder.

Med andre ord: køb dine produkter hos de respektive eksperter.
Undlad at købe noget, der "følger med" - det er dér, der ofte
bliver tjent rigtigt mange penge på dig.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 13:31

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i meddelelsen

> Præcis som i radiobutikken bliver man ofte "snydt", hvis man
> køber andet end selve produktet hos dem.

SV: Det tror jeg nu ikke bare man skal regne med. Mange (og sansynligvis
samtlige) landets radio- og tv-butikker skjuler i disse år kendsgerninger
for befolkningen, når de køber et tv.
De nævner f.eks. ikke et ord om at Boxers nye digitale jordbaserede
digitalnet i Danmark skal sende i DVB-T2 og ikke i DVB-T som bruges idag af
Dr og Tv2. Og som alle dagens tv-
apparaters indeholder.
Det vil sige, at de tv-apparater de sælger idag ikke vil kunne modtage de
kanaler som Boxer ligger ind på det danske digital net, når de starter
koncessionen om et år. PS: Men så kan vi selvfølgelig bare købe en tuner til
at stille ved siden af tv-apparatet. Det er også OK, men de kunne da godt
fortælle det til os. uden at vi spørger, for hvem ved det ? - Skulle det
måske være fordi de freygter at vi vil vente et år med at købe nyt tv ?
Radioforretninger som jeg har talt med tv om, har alle givet mig ret. Men
det var sandelig fordi jeg pressede dem til det. De gjorde det ikke af sig
selv. Det var fordi jeg spurgte; jamen hvad så når.....? og hvordan så
når....? kan de så ikke bruges??? og hvad er så fordelen ved at købe nu????
og så videre.

> Med andre ord: køb dine produkter hos de respektive eksperter.

SV: Henviser til ovenstående

> Undlad at købe noget, der "følger med" - det er dér, der ofte
> bliver tjent rigtigt mange penge på dig.

SV: Det er jo nok muligt, men det kan jo også være gode ting der følger med.
Jeg selv købte en HP computer (g7061eo) m 3-i-en-printer (Hp4180) og Norton
internet security. Det var ikke noget jeg talte med noget computerbutik om.
Efter at have læst lidt på sagen, lå det fra starten klart at det var det
jeg ville have. Eksperter i butikker er ikke eksperter. de er handelsfolk.
de sælger helst det som de har mest på lager af og som de frygter ikke at
kunne komme af med. Sån er det desværre bare. Ikke een ekspert har fået et
eneste komme at sige i sagen om hvad jeg ville købe.
Du snakker om det der følger med tjenes der mest på. Angående det jeg
har købt fulgte der to ting med; nemlig en HP-printer og Norton. Begge dele
lå klippefast at jeg ønskede. Og det har ikke gjort mit anlæg dyrere end
hvis jeg købte 3 forskellige steder. Jeg købte nemlig hos TDC-Butik (landets
mest computer-uvidende butik). Pris ialt 5.000 kr. Jeg har ikke noget sted,
ejheller på nettet set computeren solgt til under 4.500 kr og printeren til
under 500 kr. Altså det beløb som jeg sammenlagt gav hos TDC

Hilsen Åge

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-09-08 14:08

>SV: Det tror jeg nu ikke bare man skal regne med. Mange (og sansynligvis
>samtlige) landets radio- og tv-butikker skjuler i disse år kendsgerninger
>for befolkningen, når de køber et tv.

Men tv'et er billigt. Det er det ekstra HDMI-kabel ikke. Ergo er det
helt fjong at købe tv'et hos dem. Specifikationerne er man jo selv
ansvarlig for at tjekke.

>SV: Det er jo nok muligt, men det kan jo også være gode ting der følger med.
>Jeg selv købte en HP computer (g7061eo) m 3-i-en-printer (Hp4180) og Norton
>internet security.

Lad mig gætte: du er nu bundet til at købe HP-blæk til i omegnen
af 15.000 kroner/liter... og Norton-dimsen udløber om tre måneder
og kræver dit kreditkortnummer?

Så meget for "følger med gratis" og "billigt"...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 15:52

> Åge Halldorsson?= <aa.h@post.tele.dk> writes:

> Lad mig gætte: du er nu bundet til at købe HP-blæk til i omegnen
> af 15.000 kroner/liter...

SV: Ja, det er jeg naturligvis bundet til. det gælder vel alle mærker, at
man er bundet. Man har jo selv valgt mærket.

og Norton-dimsen udløber om tre måneder
> og kræver dit kreditkortnummer?

SV: Norton kræver ikke noget kreditkortnummer eller dankortnummer på nettet.
Det er forøvrigt lige blevet fornyet. Jeg har ikke noget kreditkort. Jeg har
en dankort.

Norton har to betalingsmåder, når man klikker forny abonnementet. Man skal
markere hvad man ønsker.
1: Betaling med kort, via nettet (Gebyrfri)
2: Betaling via bankoverførsel (Gebyr 12 kr.)

Jeg markerede Nr. 2 og fik øjeblikkeligt returneret en mail i fjæset fra
Norton. Her stod hvilket bankkonto-nummer jeg skulle sende 499 kr. Ca. 10
dage efter at de har modtaget pengene vil

> Så meget for "følger med gratis" og "billigt"...

SV: Ja, det er nemt med både HP og Norton. ikke noget med homebanking
(hjemmebank).

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 14-09-08 21:50

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> SV: Ja, det er nemt med både HP og Norton. ikke noget med homebanking
> (hjemmebank).

Da jeg havde Norton betalte jeg via homebanking det kostede mig 0,- kr.
Men det blev for dyrt hvis man skal betale rundt regnet 500,- kr. pr.
maskine pr. år når man kan få en 5 bruger licens til den samme pris ved at
bruge et andet produkt.

Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 22:01

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men det blev for dyrt hvis man skal betale rundt regnet 500,- kr. pr.
> maskine pr. år når man kan få en 5 bruger licens til den samme pris ved at

___

Det lyder rimeligt, hvis det virkeligt er tilfældet. Er det nu helt korrekt
at de 500 kr. kun dækker een bruger ???

Nå, men jeg har kun en maskine, så jeg kan egentlig være ligeglad.

Hilsen Åge