Sikkerheds Audit
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-08 15:53

Hej

Jeg ville lige hører om hvad i bruger til sikkerheds audit på Firewalls
o.lign.?

\Peter

Fra : Alex Holst

Dato : 08-09-08 18:51

Peter Jensen <_Peter_@_peje_.dk> wrote:
> Jeg ville lige h?rer om hvad i bruger til sikkerheds audit p? Firewalls
> o.lign.?

Mener du firewall regelsæt? CVS/SVN virker fint i visse situationer og
det lader til at Matasanos Playbook virker fint i mange andre.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-09-08 22:18

Alex Holst wrote:

> Mener du firewall regelsæt? CVS/SVN virker fint i visse situationer og
> det lader til at Matasanos Playbook virker fint i mange andre.

Hej

Jeg mente nu ikke til at holde styr på changes eller lign. Det var til
at teste sikkerheden i netværket, f.eks. Firewalls, Routere, WiFi.
Men er nu stadig glad for dit svar. pt. bruger vi et eget udviklet
værktøj, til at holde styr på changes. Matasanos virker fornuftigt, så
det vil jeg da kigge nærmere på.

\Peter

Fra : Alex Holst

Dato : 09-09-08 07:08

Peter Jensen <_Peter_@_peje_.dk> wrote:
> Jeg mente nu ikke til at holde styr p? changes eller lign. Det var til
> at teste sikkerheden i netv?rket, f.eks. Firewalls, Routere, WiFi.

Så du ønsker at sikre, at I ikke kører med kendte, sårbare versioner på
jeres systemer? Eller ønsker du at finde nye sikkerhedsfejl i de
versioner I kører med nu?

(Hvis man kan holde styr på changes, får man en masse
sikkerhedsegenskaber helt gratis. Styring af ændringer i firmware / OS
versioner gør det let at sammenligne data fra Secunia og venner med ens
verden.)

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-09-08 22:57

Alex Holst wrote:

> [...]
> sikkerhedsegenskaber helt gratis. Styring af ændringer i firmware / OS
> versioner gør det let at sammenligne data fra Secunia og venner med ens

Det var "groft" sagt at program som "tester" for de mest kendte / aktive
sårbarheder i det valget system.

Vi har Change Log på vores Netværk inkl. firewall. Dog ikke så
gennemført som jeg kan se at Matasano PlayBook giver mulighed for.

Fra : Alex Holst

Dato : 10-09-08 21:06

Peter Jensen <_Peter_@_peje_.dk> wrote:
> Det var "groft" sagt at program som "tester" for de mest kendte / aktive
> s?rbarheder i det valget system.

I langt de fleste tilfælde er sårbarhedsscannere spild af tid. Jeg kan
ikke, med god samvittighed, anbefale Nessus og venner. Du er langt bedre
tjent med at lave et værktøj/definere en politik der kan sikre, at
systemerne er sat op præcist som I forventer det.