norske MSN mails
Fra : Spilopmager

Dato : 08-09-08 15:41

Hej NG.

Jeg får ind i mellem mails fra ukendte afsendere med flg. ordlyd:

heei;

Du kaan se hvem som har blookkerrt deg eller hvem som har sleettet deg i MSN
serrvis helt gratiss.
adrese

http://www.norwayblck.info/

- Er der noget "farligt" ved det??

mvh
Spilopmager

Fra : Jens G

Dato : 08-09-08 15:54

On Mon, 8 Sep 2008 16:40:57 +0200, "Spilopmager"
<spilopmager@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>heei;
>
>Du kaan se hvem som har blookkerrt deg eller hvem som har sleettet deg i MSN

Måske.
Du vil sikkert blive bedt om brugernavn og adgangskode til din MSN
konto, hvorefter det vil blive misbrugt til at sprede en MSN virus
med.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-09-08 16:24

Spilopmager wrote:

> Du kaan se hvem som har blookkerrt deg eller hvem som har sleettet deg i
> MSN serrvis helt gratiss.
> adrese
>
> http://www.norwayblck.info/
>
> - Er der noget "farligt" ved det??

Den beder dig om din hotmail adresse, med tilhørende password - bedøm selv.

Stig Johansen

Fra : Spilopmager

Dato : 08-09-08 18:58

> Den beder dig om din hotmail adresse, med tilhørende password - bedøm
> selv.

Ja... det "lugter" jo lidt. Men der kommer faktisk en liste frem med
tidligere MSN-kontakter. Hvordan kan det lade sig gøre?

I øvrigt... helt præcist hvordan kan det misbruges? (Bortset selvfølgelig
fra adgang til hotmailen). Spam og mystiske mails, kan man jo bare slette.

mvh
Spilopmager

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-09-08 19:40

"Spilopmager" <spilopmager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra adgang til hotmailen). Spam og mystiske mails, kan man jo bare slette.

Et par forslag:
De ændrer dit kodeord og du mister hotmail/msn adgang
De sender vira/skadelige links til dine kontaktpersoner , som gladeligt
tager imod da det jo er fra en "pålidelig kilde"
De spammer dine kontaktpersoner
De spammer andre med dine og dine kontaktpersoner som afsender, så du/dem
får et par tusinde mails retur som ikke kunne aflevers eller blev afvist
Når M$ har fået nok ballade med din konto lukker de den, det er en klar
overtrædelse af aftalen.
Selvom Darwin næppe har haft en msn konto, ville han sikkert have fnist over
folk der er dumme nok til at give login/kodeord væk, også er dumme nok til
at miste det igen.

Spam og mystiske mails kan man iøvrigt ikke "bare" slette, det koster tid /
resourcer at filtere milioner af mails.

Fra : Stig Johansen

Dato : 09-09-08 01:54

Sune Storgaard wrote:

> Et par forslag:
> De ændrer dit kodeord og du mister hotmail/msn adgang
> De sender vira/skadelige links til dine kontaktpersoner , som gladeligt
> tager imod da det jo er fra en "pålidelig kilde"

Eller lidt analogt med den der med dommeren:
Sender en mail til kontaktpersonerene med bøn om hjælp fordi 'jeg er
strandet et eller andet sted'. Hjælp mig - send 1000 kr til Konto xyzq.

Stig Johansen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-09-08 20:05

Den Mon, 8 Sep 2008 19:57:42 +0200 skrev Spilopmager:

> Ja... det "lugter" jo lidt. Men der kommer faktisk en liste frem med
> tidligere MSN-kontakter. Hvordan kan det lade sig gøre?

Hvor?

I mail'en, eller efter du har givet dem dit password?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Spilopmager

Dato : 09-09-08 15:54

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvor?
>
> I mail'en, eller efter du har givet dem dit password?
>
> Mvh
> Kent

Kommer ikke som mail, men bliver vist i et browserwindue efter indtastning
af brugernavn+password

mvh
spilopmager

Fra : Kent Friis

Dato : 11-09-08 18:03

Den Tue, 9 Sep 2008 16:53:40 +0200 skrev Spilopmager:

> ... indtastning af brugernavn+password

Game over.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Thomas

Dato : 11-09-08 18:13

> Kommer ikke som mail, men bliver vist i et browserwindue efter
> indtastning af brugernavn+password
>
> mvh
> spilopmager

Du skal få ændret dit password så hurtigt som muligt. Din pc er sikkert
ikke inficeret ved det, men du har givet ejeren af den falske login side
mulighed for at logge på din konto og sende link til hans side i dit
navn. Ændring af password skulle være nok, men jeg ville da scanne
computeren alligevel for at være helt sikker.