Mystisk melding?
Fra : kk

Dato : 08-09-08 08:36

Når jeg går ind på Windows Sikkerhedscenter i Kontrolpanel, klikker på
Virusbeskyttelse (blå), fortæller den mig at: "TDC Sikkerhedspakke ver. 6
meddeler at virusbeskyttelse et opdateret og slået til".
Problemet er bare, at jeg ikke har installeret TDC Sikkerhedspakke, på noget
tidspunkt. Bruger pt. AVG8, kun med Watchdog funktionen (Tjeneste)
aktiveret. Men selv om jeg også slår den fra, får jeg samme melding. Har
nogen en forklaring?
mvh
kk

Fra : Ole C

Dato : 08-09-08 11:06

kk skrev blandt andet:

> [...]
> ver. 6 meddeler at virusbeskyttelse et opdateret og slået til".
> Problemet er bare, at jeg ikke har installeret TDC Sikkerhedspakke,

Det må der så være nogle andre der har.
Hvis den skulle have sneget sig ind af sig selv, så har du et alvorligt
problem på din maskine

--
vh
Ole C

Fra : kk

Dato : 08-09-08 16:25

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Det må der så være nogle andre der har.
> Hvis den skulle have sneget sig ind af sig selv, så har du et alvorligt
> problem på din maskine

Det vil jeg give dig ret i. Der er bare det, at jeg ikke kan finde spor
eller skygge af nogen sikkerhedspakke på computeren, - hverken i mapper
eller reg. databasen, også når jeg stopper AVG8 Watchdog og slår TDC
centralt virusfilter fra.
Andre ideer?
mvh
kk

Fra : John

Dato : 08-09-08 17:33

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Andre ideer?

Måske kan gratis Secunia Personal Software Inspector (PSI) finde den
'forsvundne' pakke, eller rester af den:
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Dette gratis program er også glimrende til at finde rester af afinstallerede
programmer. Kan stilles til dansk:
http://www.chip.de/downloads/RegCleaner-4.3.0.780_12991462.html

CCleaner bruger du vist allerede, her i en fiks version, der ikke kræver
install (!):
http://www.majorgeeks.com/CCleaner_Portable_d5735.html

Go' jagt!

John

Fra : John

Dato : 08-09-08 17:48

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Andre ideer?

TDCs pakke indeholder vist Norman antivirus, så måske her:

"Uninstall Norman Virus Control / Norman Internet Control":

http://www.norman.com/Support/Knowledge_bases/Norman_Virus_Control/Windows/installation/11640

John

Fra : kk

Dato : 08-09-08 19:33

> TDCs pakke indeholder vist Norman antivirus, så måske her:
>
> "Uninstall Norman Virus Control / Norman Internet Control":
>
> http://www.norman.com/Support/Knowledge_bases/Norman_Virus_Control/Windows/installation/11640

Mange tak for indsatsen John, jeg prøvede det hele, men uden resultat.
Nu er det ikke nogen stor sag, idet alt virker fint, men mystisk er det dog.
Tak igen-
mvh
kk

Fra : John

Dato : 08-09-08 19:49

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak for indsatsen John

Velbekomme

> jeg prøvede det hele, men uden resultat.
> Nu er det ikke nogen stor sag, idet alt virker fint, men mystisk er det
> dog.

Ja, ganske ejendommeligt! Sidste skud i bøssen:

Eusing Free Registry Cleaner (kan stilles til dansk):
http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

John

Fra : kk

Dato : 09-09-08 06:25

> Velbekomme

> Ja, ganske ejendommeligt! Sidste skud i bøssen:
>
> Eusing Free Registry Cleaner (kan stilles til dansk):
> http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

Et ganske udmærket lille program, som jeg beholder, selv om det desværre
heller ikke hjalp noget!
Her til morgen var ALT sikkerhedsgrej stoppe, afinstalleret eller
deaktiveret, - stadig den samme melding fra sikkerhedscentret.
Jeg gir op og slår Watchdog til igen.
Tak igen.
mvh
kk

Fra : John

Dato : 09-09-08 20:19

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Her til morgen var ALT sikkerhedsgrej stoppe, afinstalleret eller
> deaktiveret, - stadig den samme melding fra sikkerhedscentret.

Lyder ikke godt. Kunne måske være en go' ide at rydde harddisken og
geninstallere..

John

Fra : kk

Dato : 10-09-08 14:07

> Lyder ikke godt. Kunne måske være en go' ide at rydde harddisken og
> geninstallere..
>
> John

Det er jeg nu ikke helt enig med dig i. Der er ingen af de AV og andre
renseprogrammer som har fundet snavs, trojanere eller andet guf. Og da alt
virker som det skal, vil jeg se tiden an - og lade mystikken bestå.
Men tak igen for indsatsen.
mvh
kk

Fra : Kent Friis

Dato : 11-09-08 18:02

Den Wed, 10 Sep 2008 15:07:27 +0200 skrev kk:

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Det er jeg nu ikke helt enig med dig i. Der er ingen af de AV og andre
> renseprogrammer som har fundet snavs, trojanere eller andet guf.

Husker du at køre dem fra en read-only floppy?

Eller CD, men en normal Windows er vist ikke så nem at installere på
en CD...

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : John

Dato : 20-09-08 17:27

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Andre ideer?

Måske her:

"This fix is for Windows XP only"
http://www.pctools.com/forum/showthread.php?t=53363&mode=linear

Det løste en falsk AVG-melding for mig!

Meld venligst tilbage, om det også løser dit problem.

John

Fra : QBIC [6400]

Dato : 10-09-08 17:20

ja og så vil det nok ikke lige være den sikkerhedspakke der var kommet ind
af sig selv

så til andet er bevist holder jeg til det Ole skriver