Norton Antivirus 2008 og Windows Firewall
Fra : jørgen

Dato : 05-09-08 19:17

I mandags installerede jeg Norton Antivirus 2008 på min XP SP2 maskine. Jeg
var så for lidt siden inde og kigge på sikerhedscenteret og så under
firewall at min Windows Firewall var slået fra. Jeg har ikke selv slået den
fra, kan det være sket under installering af den nye Norton Antivirus?
En ting der yderligere forvirre mig lidt er at der i Norton på startsiden er
et punkt der hedder "indgående firewall" hvor der står "sikker" og det har
stået sådan siden jeg installerede programmet og altså også imens Windows
Firewall var slået fra. Så vidt jeg har kunnet læse fra
produktspecifikationerne har Norton Antivirus 2008 nemlig ikke en Firewall.

mvh jørgen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-08 20:00

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>fra, kan det være sket under installering af den nye Norton Antivirus?

____

Sådan er det ja. Jeg har også NORTON.

Det er fordi du har to forskellige firewal på din maskine og du kan have dem
begge slået til på samme tid. Den ene slår den anden fra. Der er en Firewall
i både Vindows og i Norton. Du må vælge. Jeg bruger Firewall i NORTON.
Derfor slår windows automatisk sin egen firewall fra. De vil ellers
konflikte med hinanden. Det vil være som hvis du havde to
sikkerhedsprogrammer kørende oveni hinanden.

Hilsen Åge