TDC´s sikkerhedspakke kontra Norton
Fra : Henning Christiansen

Dato : 05-09-08 15:57

Hej
Er der nogen, der kende TDC's Sikkerhedspakke? Er den lige så tung som
Norton? - og virker den?

Jeg skal hjælpe en ældre dame, som ikke just er IT-nørd. Jeg forestiller
mig, at man kan få hjælp fra TDC, hvis der er problemer.

--
Hilsen Henning

Fra : Anders

Dato : 05-09-08 16:02

Norton skal du holde dig fra.

Jeg kender ikke en s... til TDC's sikkerhedspakke, men ellers så kan du
ringe til deres kundeservice...

Fra : Kent Friis

Dato : 05-09-08 18:42

Den Fri, 5 Sep 2008 16:57:23 +0200 skrev Henning Christiansen:
> [...]
>
> Jeg skal hjælpe en ældre dame, som ikke just er IT-nørd. Jeg forestiller
> mig, at man kan få hjælp fra TDC, hvis der er problemer.

De der såkaldte "sikkerheds"-programmer plejer ellers at være noget
af det mest nørdede at få til at makke ret.

Personligt plejer jeg at ende med at afinstallere lortet, og så
bruge den nemme måde: Lade være med at åbne vedhæftede filer jeg
ikke har bedt om, og lade være med at downloade skumle programmer.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-08 20:05

"Henning Christiansen" <henning@postkasse.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg skal hjælpe en ældre dame, som ikke just er IT-nørd. Jeg forestiller
> mig, at man kan få hjælp fra TDC, hvis der er problemer.

_____

Tag at installere NORTON. Mon ikke det vil være det bedste for hende. Den er
så let forståelig og meget nem i indstillingen. Jeg bruger den selv. Så tung
er den altså heller ikke. Jeg har læst om at den skulle være den letteste
simmerhedsprogram af alle. Forståelsesmæssigt og indstillingsmæssigt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-08 20:19

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg forestiller

SV:
Det er der nok ingen grund til at regne alt for meget med. Det var før i
tiden. De har netop fornyligt sat en grænse for hvor meget de vil hjælpe.
Overskrider du grænsen koster det klejner.

Hilsen Åge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-09-08 21:06

Henning Christiansen skrev:

> Er der nogen, der kende TDC's Sikkerhedspakke? Er den lige så tung som
> Norton? - og virker den?

Pakken er reelt Normans sikkerhedspakke (http://norman.com),
eller den bygger på Normans sikkerhedspakke. Du kan prøve at
søge på nettet efter erfaringer med Norman.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 06-09-08 00:04

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere mellem
> pc og USB-nøgle eller mellem forskellige netværkssteder.

Jeg har brugt TDC's sikkerhedspakke i mange år - først var det i øvrigt
Norton, man brugte. For et par år siden blev det så Normans sikkerhedspakke.
Programmet kører stadigvæk her på matriklens maskine uden nogen som helst
bøvl. Noget tyder da i hvert fald på, at det er udmærket, for der er
tilsyneladende ikke smuttet noget videre forbi det årvågne system. Firewall
kan måske forekomme lidt tricky med de mange spørgsmål, som stilles, når man
besøger et websted, som systemet ikke i forvejen kender. Opdateringerne er
meget hyppige og det går også udmærket.
Naturligvis fritager det jo ikke brugerne af maskinen selv at tænke, når
websteder besøges.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Lars E. P.

Dato : 06-09-08 09:25

Fri, 5 Sep 2008 16:57:23 +0200, skrev "Henning Christiansen"
<henning@postkasse.com> :

> [...]
>
>Jeg skal hjælpe en ældre dame, som ikke just er IT-nørd. Jeg forestiller
>mig, at man kan få hjælp fra TDC, hvis der er problemer.

Jeg har også haft TDCs Sikkerhedspakke (Norman) i mange år og har
været fuldt ud tilfreds med den. Passer stort set sig selv, har fanget
de par ting der har været at fange og opdaterer automatisk uden
problemer.

Hans-Jørgen skriver, at man får en masse spørgsmål når man besøger en
hjemmeside som systemet ikke kender. Det har jeg nu ikke oplevet.
Normalt får jeg kun spørgsmål hvis et program, som ikke er godkendt i
forvejen, forsøger at få adgang til Internettet, eller hvis man har
opdateret et program.

Hilsen Lars

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 07-09-08 19:59

"Lars E. P." <larsep@SLETnypost.dk> skrev i meddelelsen
newsd4c4p58g50pvedp6lh0u4lsuk7neln6e@4ax.com...
> [...]
> Normalt får jeg kun spørgsmål hvis et program, som ikke er godkendt i
> forvejen, forsøger at få adgang til Internettet, eller hvis man har

Det med de mange spørgsmål er firewallen, men den har jeg slået fra og
bruger windows egen firewall.
Og det er alene af den grund at hver gang man skulle bruge et program der
skulle bruge nogle UDP og TCP porte blev spurgt. selv om man havde sat den
op til at bruge disse porte engang.
Og så er den billigere end Norton 360 kroner om året også kan man bruge den
på 5 maskiner det er da billigt.

Mvh.

Kim

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 22:15

Kim Schmidt Wind skrev blandt andet:

> Og så er den billigere end Norton 360 kroner om året også kan man
> bruge den på 5 maskiner det er da billigt.

Både AVG, Avast og AntiVir er billigere...

--
vh
Ole C